- Palveluverkkoselvitys
- Varhaiskasvatus
- Hakeminen ja irtisanominen
- Varhaiskasvatuksen toimipaikat ja palvelut
- Kunnalliset päiväkodit
- Alhoniityn päiväkoti
- Harjuniityn päiväkoti
- Kartanon päiväkoti
- Kyyninkadun päiväkoti
- Lauttalan päiväkoti
- Linnavuoren päiväkoti
- Lähdekorven päiväkoti
- Menkalan päiväkoti
- Myllyhaan päiväkoti
- Orelinkadun päiväkoti
- Orvokin päiväkoti
- Pikku-Puron päiväkoti
- Puropuiston päiväkoti
- Siuron päiväkoti
- Tyttölän päiväkoti
- Viholan päiväkoti
- Tervasuon päiväkoti
- Tottijärven päiväkoti
- Kunnallinen perhepäivähoito
- Vuorohoito
- Tilapäinen varhaiskasvatus
- Yksityinen varhaiskasvatus
- Varhaiskasvatuspaikka Tampereen kaupunkiseudulta
- Ruotsinkielinen varhaiskasvatus
- Kunnalliset päiväkodit
- Varhaiskasvatuksen maksut, tuet, palveluseteli
- Sähköinen asiointi
- Päikky – järjestelmä
- Tietoa varhaiskasvatuksesta huoltajille
- Varhaiskasvatuksen tuki
- Muistutus varhaiskasvatuksen toiminnasta
- Tutkimusluvat ja tutkimusaiheita
- Esiopetus
- Esiopetukseen ilmoittautuminen
- Esiopetuksen toiminta- ja loma-ajat
- Esiopetuksen poissaolokäytännöt
- Arviointi esiopetuksessa
- Esiopetuksen opetussuunnitelma
- Kasvun ja oppimisen tuki
- Esiopetuksen opiskeluhuolto
- Esiopetuskuljetusetuus
- Esiopetusta täydentävä varhaiskasvatus
- Esiopetus yksityisessä päiväkodissa
- Kaksivuotisen esiopetuksen kokeilu
- Perusopetus
- Työ- ja loma-ajat
- Kesäkerhot, koulujen kerhot, harrastustoiminta
- Koulun aloittaminen
- Koulukuljetukset
- Oppilaanohjaus
- Opetussuunnitelma
- Opiskeluhuolto
- Oppimisen ja koulunkäynnin tuki
- Koululaisten iltapäivätoiminta
- Koulutapaturmat ja -vakuutukset
- Sijaiseksi hakeminen
- Peruskoulut
- Alhoniityn koulu 1-6 (ja 7-9)
- Kankaantaan koulu 1-6
- Koskenmäki-Tervasuon koulu 1-6
- Myllyhaan koulu 1-6
- Nokia-Viholan koulu 1-6
- Siuro-Linnavuoren koulu 1-6
- Taivalkunnan koulu 1-6
- Tottijärvi-Vahalahden koulu 1-6
- Harjuniityn koulu 1-9
- Rajasalmen koulu 0-9
- Emäkosken koulu 7-9
- Nokianvirran koulu 7-9
- Kieli- ja kulttuuriryhmien opetus
- Koulujen tilavaraukset
- Alhoniityn koulun tilavaraukset
- Emäkosken koulun tilavaraukset
- Harjuniityn koulun tilavaraukset
- Kankaantaan koulun tilavaraukset
- Koskenmäki-Tervasuon koulun tilavaraukset
- Myllyhaan koulun tilavaraukset
- Nokian koulun tilavaraukset
- Nokianvirran koulun tilavaraukset
- Siuro-Linnavuoren koulun tilavaraukset
- Taivalkunnan koulun tilavaraukset
- Tottijärvi-Vahalahden koulun tilavaraukset
- Viholan koulun tilavaraukset
- Lukio
- Opiskelijalle
- Aikataulut lukuvuonna 2023-2024
- Oppikirjat 2023–2024
- Opinto-oppaat
- Opetussuunnitelmat
- Ykkösille ja kotiväelle
- Abeille
- Opiskelijahuolto
- Erityisopetus
- Opinto-ohjaus
- Opiskelijatoiminta
- Nuoriso-ohjaajat
- Silta-opas
- Kirjastopalvelut: tietokeskus Silta
- Yritysyhteistyö
- Kansainvälisyys
- Vuosikertomukset
- Järjestyssäännöt
- Poissaoloihin puuttuminen
- Tietotekniikkaan ohjeita
- Opiskelijakortti
- Hakijalle
- Valmistuneelle
- Tiedotteita
- Yhteystiedot
- In English
- Opiskelijalle
- Ammatillinen koulutus
- Pirkan opisto
Arviointi esiopetuksessa
Esiopetuksen arviointi perustuu esiopetuksen yleisiin tavoitteisiin ja lapsen esiopetuksen oppimissuunnitelmassa asetettuihin tavoitteisiin. Esiopetuksen arvioinnin avulla suunnitellaan ja kehitetään opetusta sekä tuetaan jokaisen lapsen oppimista, kasvua ja hyvinvointia.
Esiopetusvuoden alussa lapset tekevät matemaattisen ja kielellisen alkukartoituksen. Syksyn aikana tehdään myös hahmottamisen tehtävä ja tarvittaessa motorinen kartoitus. Kartoitukset ja tehtävät toimivat esiopetuksen toiminnan ja oppimisympäristön suunnittelun tukena.
Tammi-helmikuussa jokainen lapsi tekee matemaattisen kartoituksen sekä tarvittaessa kielellisen kartoituksen.
Esiopetusryhmän henkilöstö arvioi oppimista, tuen tarpeita ja tuen toteutumista sekä seuraa toimenpiteiden vaikuttavuutta. Esiopetusvuoden aikana lapsi harjoittelee itsearviointia ja arvioi taitojaan opettajan tuella myös itse. Tuen muotoja suunnitellaan yhdessä huoltajien, lapsen ja varhaiskasvatuksen erityisopettajan sekä tapauskohtaisesti muiden asiantuntijoiden kanssa.
Tammi-helmikuun vaihteessa laaditaan tarvittaessa tuen suunnitelma kevääksi sekä suunnitellaan lapsen koulupolkua yhteistyössä huoltajien kanssa. Lapsen koulupolun suunnittelua voidaan tehdä yhteistyössä koulun ja opiskeluhuollon henkilöstön kanssa.