Kyläyhdistysten ja omakotiyhdistysten toiminta-avustukset

Kyläyhdistysten toiminta-avustus

Kyläyhdistyksille kohdennettu 10 000 euron toiminta-avustus jaetaan tasasummin määräaikaan mennessä jätettyjen hakemusten kesken. Hakemusten liitteeksi kyläyhdistysten tulee liittää edellisen vuoden tilinpäätös ja toimintakertomus sekä kuluvan vuoden talousarvio ja toimintasuunnitelma.

Kyläyhdistysten toiminta-avustusten hakuaika on 15.4. – 31.5.2024. Hae avustusta verkkolomakkeen kautta. Avustus maksetaan hakijan ilmoittamalle pankkitilille avustuksen myöntämispäätöksen tultua lainvoimaiseksi.

Omakoti- ja kyläyhdistysten harkinnanvarainen kohdeavustus

Omakoti- ja kyläyhdistysten harkinnanvarainen 10 000 euron kohdeavustus voidaan myöntää yhteisöllisyyttä lisäävän tapahtuman ja/tai kehittämistoimenpiteen toteuttamiseen. Tukea voidaan käyttää vain avustuspäätökseen kirjattuun toimintaan. Kohdeavustuksissa hankkeiden määrä ja suuruus vaikuttavat myönnettävien avustusten määrään.

Harkinnanvaraisten kohdeavustusten hakuaika on 15.4. – 31.5.2024. Hae tukea verkkolomakkeen kautta.

Yhdistyksen on tehtävä myönnetyn harkinnanvaraisen kohdeavustuksen käytöstä tiliselvitys viimeistään 2 kk hankkeen toteutumisen jälkeen erilliselle lomakkeelle. Myönnetty tuki voidaan periä takaisin, jos käy ilmi, että tukea ei ole käytetty myönnettyyn tarkoitukseen.

Kyläyhdistysten toiminta-avustusten ja omakoti- ja kyläyhdistysten harkinnanvaraisten kohdeavustusten myöntämisestä päättää elinkeinojohtaja Tiina Laakkonen, tiina.laakkonen@nokiankaupunki.fi, p. 044 486 0918.