- Palveluverkkoselvitys
- Koulujen ja varhaiskasvatuksen tapaturmavakuutus
- Varhaiskasvatus
- Hakeminen varhaiskasvatukseen ja irtisanominen
- Varhaiskasvatuksen toimipaikat ja palvelut
- Kunnalliset päiväkodit
- Alhoniityn päiväkoti
- Harjuniityn päiväkoti
- Haukkalan päiväkoti
- Kartanon päiväkoti
- Kyyninkadun päiväkoti
- Lauttalan päiväkoti
- Lähdekorven päiväkoti
- Menkalan päiväkoti
- Myllyhaan päiväkoti
- Orelinkadun päiväkoti
- Orvokin päiväkoti
- Pikku-Puron päiväkoti
- Puropuiston päiväkoti
- Tyttölän päiväkoti
- Viholan päiväkoti
- Tervasuon päiväkoti
- Tottijärven päiväkoti
- Kunnallinen perhepäivähoito
- Vuorohoito
- Tilapäinen varhaiskasvatus
- Yksityinen varhaiskasvatus
- Varhaiskasvatuspaikka Tampereen kaupunkiseudulta
- Ruotsinkielinen varhaiskasvatus
- Kunnalliset päiväkodit
- Varhaiskasvatuksen maksut, tuet, palveluseteli
- Tietoa varhaiskasvatuksesta huoltajille
- Muistutus varhaiskasvatuksen toiminnasta
- Tutkimusluvat ja tutkimusaiheita
- Esiopetus
- Esiopetukseen ilmoittautuminen
- Esiopetuksen toiminta- ja loma-ajat
- Esiopetuksen poissaolokäytännöt
- Arviointi esiopetuksessa
- Kasvun ja oppimisen tuki
- Esiopetuksen opiskeluhuolto
- Esiopetuskuljetusetuus
- Esiopetus yksityisessä päiväkodissa
- Esiopetusta täydentävä varhaiskasvatus
- Esiopetuksen opetussuunnitelma
- Kaksivuotisen esiopetuksen kokeilu
- Perusopetus
- Työ- ja loma-ajat
- Kesäkerhot, koulujen kerhot, harrastustoiminta
- Koulun aloittaminen
- Koulukuljetukset
- Painotettu opetus
- Opetussuunnitelma
- Oppilaanohjaus
- Opiskeluhuolto
- Oppimisen ja koulunkäynnin tuki
- Koululaisten iltapäivätoiminta
- Koulutapaturmat ja -vakuutukset
- Sijaiseksi hakeminen
- Peruskoulut
- Alhoniityn koulu 1-6 (ja 7-9)
- Kankaantaan koulu 1-6
- Koskenmäki-Tervasuon koulu 1-6
- Myllyhaan koulu 1-6
- Nokia-Viholan koulu 1-6
- Siuro-Linnavuoren koulu 1-6
- Taivalkunnan koulu 1922-2024
- Tottijärven koulu 1-6
- Harjuniityn koulu 1-9
- Rajasalmen koulu 0-9
- Emäkosken koulu 7-9
- Nokianvirran koulu 7-9
- Koulujen tilavaraukset
- Alhoniityn koulun tilavaraukset
- Emäkosken koulun tilavaraukset
- Harjuniityn koulun tilavaraukset
- Kankaantaan koulun tilavaraukset
- Koskenmäki-Tervasuon koulun tilavaraukset
- Myllyhaan koulun tilavaraukset
- Nokian koulun tilavaraukset
- Nokianvirran koulun tilavaraukset
- Siuro-Linnavuoren koulun tilavaraukset
- Tottijärven koulun tilavaraukset
- Viholan koulun tilavaraukset
- Kieli- ja kulttuuriryhmien opetus
- Oppivelvollisuus
- Ammatillinen koulutus
- Lukio
- Opiskelijalle
- Aikataulut lukuvuonna 2024-2025
- Oppikirjat 2024–2025
- Opinto-opas
- Opetussuunnitelma
- Ykkösille ja kotiväelle
- Abeille
- Opiskelijahuolto
- Erityisopetus ja opiskelun tuki
- Opinto-ohjaus
- Opiskelijatoiminta
- Yhteisöohjaaja (nuoriso-ohjaaja)
- Silta-opas
- Kirjastopalvelut: tietokeskus Silta
- Yritysyhteistyö
- Kansainvälisyys
- Vuosikertomukset
- Järjestyssäännöt ja toimintaohjeita
- Poissaoloihin puuttuminen
- Tietotekniikkaan ohjeita
- Opiskelijakortti
- Hakijalle
- Valmistuneelle
- Tiedotteita
- Yhteystiedot
- In English
- Opiskelijalle
- Pirkan opisto
Kiusaamisen vastainen toiminta
Emäkosken koulun kiusaamisen vastaisessa toiminnassa on tärkeää koulun yhteisöllisyyden kehittäminen sekä varhainen puuttuminen ilmenneisiin ongelmiin.
Noudatamme Nokian kaupungin yhteisiä kiusaamisen vastaisen toiminnan periaatteita: Kiusaamisen vastainen toiminta
Kiusaamisselvittelyjen keskeinen henkilö on luokanvalvoja. Opiskeluhuollon työntekijät avustavat luokanvalvojia silloin, kun tilanne sitä vaatii.
Kiusaamistapaukset selvitetään heti, kun siitä on saatu tieto. Kiusatun kuuleminen on aina selvittelyn alku. Kiusaajia kuullaan aina ensin erikseen. Mikäli mahdollista, kaikki istutetaan samaan pöytään, mutta keskustelut käydään tarvittaessa pelkästään erillisesti. Selvittely tähtää sopimukseen ja kiusaamisen loppumiseen. Sopimuksen toteutumista seurataan. Jos tilanne jatkuu, selvittelyyn otetaan mukaan myös huoltajat. Asia kirjataan Wilman kurinpitovälilehdelle kiusaamisen selvittely -kohtaan.
Pidämme luokille kiusaamisen vastaiset tunnit ja selvitämme kyselyjen avulla oppilaiden ja luokkien keskinäisiä suhteita ja mahdollista kiussamista (hyvinvointikysely).
Jos jossakin luokassa on erityisen haastavia tilanteita, asiaa voidaan käsitellä perusteellisemmin.