- Palveluverkkoselvitys
- Varhaiskasvatus
- Hakeminen ja irtisanominen
- Varhaiskasvatuksen toimipaikat ja palvelut
- Kunnalliset päiväkodit
- Alhoniityn päiväkoti
- Harjuniityn päiväkoti
- Kartanon päiväkoti
- Kyyninkadun päiväkoti
- Lauttalan päiväkoti
- Linnavuoren päiväkoti
- Lähdekorven päiväkoti
- Menkalan päiväkoti
- Myllyhaan päiväkoti
- Orelinkadun päiväkoti
- Orvokin päiväkoti
- Pikku-Puron päiväkoti
- Puropuiston päiväkoti
- Siuron päiväkoti
- Tyttölän päiväkoti
- Viholan päiväkoti
- Tervasuon päiväkoti
- Tottijärven päiväkoti
- Kunnallinen perhepäivähoito
- Vuorohoito
- Tilapäinen varhaiskasvatus
- Yksityinen varhaiskasvatus
- Varhaiskasvatuspaikka Tampereen kaupunkiseudulta
- Ruotsinkielinen varhaiskasvatus
- Kunnalliset päiväkodit
- Varhaiskasvatuksen maksut, tuet, palveluseteli
- Sähköinen asiointi
- Päikky – järjestelmä
- Tietoa varhaiskasvatuksesta huoltajille
- Varhaiskasvatuksen tuki
- Muistutus varhaiskasvatuksen toiminnasta
- Tutkimusluvat ja tutkimusaiheita
- Esiopetus
- Esiopetukseen ilmoittautuminen
- Esiopetuksen toiminta- ja loma-ajat
- Esiopetuksen poissaolokäytännöt
- Arviointi esiopetuksessa
- Esiopetuksen opetussuunnitelma
- Kasvun ja oppimisen tuki
- Esiopetuksen opiskeluhuolto
- Esiopetuskuljetusetuus
- Esiopetusta täydentävä varhaiskasvatus
- Esiopetus yksityisessä päiväkodissa
- Kaksivuotisen esiopetuksen kokeilu
- Perusopetus
- Työ- ja loma-ajat
- Kesäkerhot, koulujen kerhot, harrastustoiminta
- Koulun aloittaminen
- Koulukuljetukset
- Oppilaanohjaus
- Opetussuunnitelma
- Opiskeluhuolto
- Oppimisen ja koulunkäynnin tuki
- Koululaisten iltapäivätoiminta
- Koulutapaturmat ja -vakuutukset
- Sijaiseksi hakeminen
- Peruskoulut
- Alhoniityn koulu 1-6 (ja 7-9)
- Kankaantaan koulu 1-6
- Koskenmäki-Tervasuon koulu 1-6
- Myllyhaan koulu 1-6
- Nokia-Viholan koulu 1-6
- Siuro-Linnavuoren koulu 1-6
- Taivalkunnan koulu 1-6
- Tottijärvi-Vahalahden koulu 1-6
- Harjuniityn koulu 1-9
- Rajasalmen koulu 0-9
- Emäkosken koulu 7-9
- Nokianvirran koulu 7-9
- Kieli- ja kulttuuriryhmien opetus
- Koulujen tilavaraukset
- Alhoniityn koulun tilavaraukset
- Emäkosken koulun tilavaraukset
- Harjuniityn koulun tilavaraukset
- Kankaantaan koulun tilavaraukset
- Koskenmäki-Tervasuon koulun tilavaraukset
- Myllyhaan koulun tilavaraukset
- Nokian koulun tilavaraukset
- Nokianvirran koulun tilavaraukset
- Siuro-Linnavuoren koulun tilavaraukset
- Taivalkunnan koulun tilavaraukset
- Tottijärvi-Vahalahden koulun tilavaraukset
- Viholan koulun tilavaraukset
- Lukio
- Opiskelijalle
- Aikataulut lukuvuonna 2023-2024
- Oppikirjat 2023–2024
- Opinto-oppaat
- Opetussuunnitelmat
- Ykkösille ja kotiväelle
- Abeille
- Opiskelijahuolto
- Erityisopetus
- Opinto-ohjaus
- Opiskelijatoiminta
- Nuoriso-ohjaajat
- Silta-opas
- Kirjastopalvelut: tietokeskus Silta
- Yritysyhteistyö
- Kansainvälisyys
- Vuosikertomukset
- Järjestyssäännöt
- Poissaoloihin puuttuminen
- Tietotekniikkaan ohjeita
- Opiskelijakortti
- Hakijalle
- Valmistuneelle
- Tiedotteita
- Yhteystiedot
- In English
- Opiskelijalle
- Ammatillinen koulutus
- Pirkan opisto
Kiusaamisen vastainen toiminta
Emäkosken koulun kiusaamisen vastaisessa toiminnassa on tärkeää koulun yhteisöllisyyden kehittäminen sekä varhainen puuttuminen ilmenneisiin ongelmiin.
Noudatamme Nokian kaupungin yhteisiä kiusaamisen vastaisen toiminnan periaatteita: Kiusaamisen vastainen toiminta
Kiusaamisselvittelyjen keskeinen henkilö on luokanvalvoja. Opiskeluhuollon työntekijät avustavat luokanvalvojia silloin, kun tilanne sitä vaatii.
Kiusaamistapaukset selvitetään heti, kun siitä on saatu tieto. Kiusatun kuuleminen on aina selvittelyn alku. Kiusaajia kuullaan aina ensin erikseen. Mikäli mahdollista, kaikki istutetaan samaan pöytään, mutta keskustelut käydään tarvittaessa pelkästään erillisesti. Selvittely tähtää sopimukseen ja kiusaamisen loppumiseen. Sopimuksen toteutumista seurataan. Jos tilanne jatkuu, selvittelyyn otetaan mukaan myös huoltajat. Asia kirjataan Wilman kurinpitovälilehdelle kiusaamisen selvittely -kohtaan.
Pidämme luokille kiusaamisen vastaiset tunnit ja selvitämme kyselyjen avulla oppilaiden ja luokkien keskinäisiä suhteita ja mahdollista kiussamista (hyvinvointikysely).
Jos jossakin luokassa on erityisen haastavia tilanteita, asiaa voidaan käsitellä perusteellisemmin.