Frisbeegolfin MM-kilpailut pelataan 30.7.–3.8.2025 – tapahtuma tuo lisää kansainvälistä urheilua Nokialle ja Tampereelle

Historialliset ensimmäistä kertaa Yhdysvaltojen ulkopuolella järjestettävät kisat pelataan 30.7.–3.8.2025 Nokialla ja Tampereella. Kisojen osallistujamääräksi kaavaillaan noin 300 pelaajaa yli 30 maasta sekä arviolta noin 25 000 katsojaa.

Frisbeegolf on kasvanut räjähdysmäisesti viimeisten vuosien aikana. Suomessa lajilla on satoja tuhansia harrastajia. Erityisesti kilpafrisbeegolfin kasvu on ollut todella nopeaa.

”MM-kisat pelataan kahdella huippuradalla. European Openista tuttu Nokian “The Beast” tarjoaa lähes täydellisen yhdistelmän teknisiä ja avoimia väyliä. Tampereelle vuonna 2018 perustettu Tampere Disc Golf Center on moderni huipputason rata, joka haastaa pelaajat kaikilla osa-alueilla, etenkin henkisesti”, kertoo tapahtuman johtaja, Jussi Meresmaa.

MM-kisat ovat lajin ylivoimaisesti merkittävin kilpailu. Tapahtuma tuo Suomeen kaikki maailman parhaat pelaajat, sekä arviolta noin 25 000 katsojaa. Kilpailun aluetaloudellinen merkitys Pirkanmaalle on arviolta 3-4 miljoonaa euroa. Sekä Tampere, että Nokia ovat innolla mukana järjestämässä tätä ainutlaatuista kilpailua.

”Olemme tyytyväisiä, että voimme tarjota korkeatasoiset puitteet frisbeegolfin maailmanmestaruuskilpailuille yhdessä Tampereen kanssa. Tapahtuma on kokoluokaltaan merkittävä ja tuo Nokialle huomattavaa kansainvälistä näkyvyyttä. Tapahtumakävijät tuovat mukanaan myös monipuolisia liiketoimintamahdollisuuksia paikallisille yrityksille”, sanoo Nokian kaupunginjohtaja Eero Väätäinen.

Lisätiedot:
Jussi Meresmaa, kilpailunjohtaja, Frisbeegolfin MM-kisat, p. 040 578 1474, jussi.meresmaa@spin18.com