Tilavaraukset

Vakituiset käyttövuorot kaudelle 2024-2025 ovat haettavissa sähköisillä hakulomakkeilla seuraavasti:

Ulkokentät 5.2.-16.2.2024 klo 12 mennessä
Kesävuorot 26.2.-8.3.2024 klo 12 mennessä ( ajalle 3.6.-11.8.2024, liikuntatilasta riippuen)
Vakituiset käyttövuorot 8.4.-19.4.2024 klo 12 mennessä

Selaile Timmi-kalenteria

Nokian kaupunki käyttää tilavarauksissa sähköistä tilavarauskalenteria, Timmiä. Voit selailla vapaita aikoja tietokoneella tai mobiilisti.

Mobiili: kirjoita puhelimesi nettiin timmi.tampere.fi; valitse Nokia liikuntapalvelut; selaile tilavarauksia

• Klikkaa varauskalenteri
• Valitse profiilista sinua kiinnostava rakennus
• Valitse viikonpäivä/päivät
• Päivitä näkymä

Tee varaus rekisteröitymällä Timmiin

Vuorovaraushakemuksen teko TIMMI 360 -tilavarausjärjestelmässä

Nokian kaupunki käyttää tilavarauksissa sähköistä tilavarauskalenteria Timmiä, jossa näkyvillä ovat kaikki hyvinvoinnin ja vapaa-ajan vuokraamat tilat.

Timmi-tilavarausjärjestelmässä on nyt käytössä TIMMI 360 sähköisen asioinnin käyttöliittymä.

TIMMI 360 ohjeet varaushakemuksen tekoon
Voit selata tiloja rekisteröitymättömänä käyttäjänä, mutta tehdäksesi tilavarauksia sinun täytyy rekisteröityä TIMMI 360 -tilavarausjärjestelmään. Mene selaimellasi osoitteeseen https://timmi.tampere.fi/ ja valitse Nokian kaupunki, Hyvinvointi ja vapaa-aika.

1. Lue sivun liitetiedosto(t) TIMMI 360 rekisteröitymisohjeet yksityishenkilölle ja/tai organisaation puolesta asiointiin ja rekisteröidy palvelun käyttäjäksi. Jos rekisteröidyt puolesta asiointiin varmista, että organisaatiosi on antanut sinulle valtuudet tehdä tilavarauksia organisaation nimissä.

2. Saat ilmoituksen sähköpostiisi, kun rekisteröityminen on vahvistettu.

3. Kirjaudu käyttäjätunnuksellasi Timmiin.

4. Etusivulta tiloja voi hakea pikahaulla tai valitsemalla “Varauskalenteri” tai “Varaa tiloja”.

• “Varauskalenteri” tarjoaa nimensä mukaisesti tutun kalenterinäkymän tilojen tarkasteluun. Voit tarkastella yhtä tai useampaa tilaa päivä tai viikko kerrallaan.
  • “Varaa tiloja” tarjoaa mahdollisuuden tarkennettuun hakuun. Näkymässä voit hakea tiloja mm. käyttötarkoituksen, tilatyypin, alueen, pinta-alan ja tilassa olevien varusteiden mukaan.
  • “Pikahaku” hakee vapaana olevat tilat valitun käyttötarkoituksen perusteella.

Hae tila ja valitse vapaana oleva aika. Lue ja hyväksy varaus- ja peruutusehdot ja valitse sopiva varaustapa. Hakemuslomake aukeaa.

5. Varaushakemuksen täyttäminen

Pakollisia tietoja ovat:

• Varaustieto – varauksen/tapahtuman nimi, joka kuvaa varausta
  • Kellonaika ja päivämäärä
  • Käyttötarkoitus – valitse tarjotuista vaihtoehdoista
  • Kävijämäärät

Seuraavaksi voit halutessasi valita lisävarusteita ja -palveluita, jos sellaisia on tilassa tarjolla.

Viimeisenä näet Yhteenvedon varauksen tiedoista. Tarkista, että tiedot ovat oikein ja paina ”Luo hakemus”. Varaushakemus käsitellään viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa ja saat sähköpostiisi ilmoituksen sen hyväksymisestä tai hylkäämisestä.

Voit tarkastella varauksen tietoja “Oma asiointi” -välilehdeltä. Voit muokata varauksen tietoja ennen kuin se on vahvistettu.

HUOM! Verkkomaksu on Tenniskenttien varauksissa mahdollista vain yksityishenkilöille ja maksu tapahtuu heti varauksen yhteydessä. Maksettua varausta ei ole mahdollista peruuttaa. Jos haluat varauksen laskulle, varaa tila vanhaan tapaan Nokian kaupungin verkkosivuilla olevan lomakkeen kautta.

Yleistä ohjeistusta

Avainten kulkuoikeuksien päivitykset pyydetään keskitetysti toimistolta ja avainpäivitysten tekeminen on asiakkaan vastuulla. Kiinteistöhuollolta tilatut ovien avaukset laskutetaan asiakkaalta.
Liikuntatilojen avaimet noudetaan vakiovuoroille ja yksittäisille vuoroille henkilökohtaisesti hyvinvointi- ja vapaa-aikatoimistosta, Kirjasto – ja kulttuuritalo Virrasta 1.krs arkisin klo 9-15 välisenä aikana tai muuna aikana sopimuksen mukaan. Nokian kaupungin vapaa-aikatiloissa on suurimmassa osassa käytössä sähköinen iLOQ-lukitusjärjestelmä. Avaimet palautetaan vuorojen päätyttyä takaisin hyvinvointi- ja vapaa-aikatoimistoon.

Koulujen liikuntasaleja ja Harjuniityn liikuntahallin monitoimisalia voi vuokrata liikunnallisten syntymäpäivien viettoon, mikäli liikuntasaleissa ei ole muita varauksia. Katso lisää sivun oikeasta reunasta. Koulujen liikuntasaleissa on käytössä yleensä vain isot liikuntavälineet eli esim. maalit ja lentopallotolpat. Pienvälineistöä on käytettävissä jonkin verran tilakohtaisesti.

Vakituiset (säännölliset) käyttövuorot haetaan vuosittain huhtikuun aikana. Tarkat hakupäivät ilmoitetaan lähempänä ajankohtaa.

Koulujen muita tiloja kuin liikuntasaleja ja nuorisotiloja vuokraavat koulut itse, niitä pääset varaamaan Koulujen tilavaraukset sivustolta.

Huomioi 1.6.2023 alkaen yksittäisiä vakituisia käyttövuoroja ei voi peruuttaa kauden aikana. Mikäli varaaja haluaa peruuttaa koko loppukautta koskevat käyttövuoronsa, on siitä ilmoitettava kirjallisesti 7 vuorokautta ennen varausta kirjallisesti hyvinvointi- ja vapaa-aikatoimistoon.

Tilojen hinnasto löytyy sivun oikeasta reunassa liitteenä.