Tervetuloa uuteen verkkopalveluumme!

Olemme uudistaneet verkkopalvelumme. Toivottavasti pidät siitä.

Nokian kaupungin uusi verkkopalvelu on juuri julkaistu. Uudistuksen myötä sivustomme on saanut modernimman ilmeen ja uusia ominaisuuksia. Kannattaa esimerkiksi katsoa, miltä verkkopalvelumme näyttää älypuhelimen ruudulla tai tabletissa.

Olemme pyrkineet rakentamaan sivustoa tarjoamiemme palveluiden näkökulmasta, teiltä saadut palautteet huomioiden. Olemme parantaneet löydettävyyttä esimerkiksi siten, että päävalikosta aukeaa kerralla suuri alavalikko. Näin voit yhdellä klikkauksella päästä mahdollisimman lähelle sitä, mitä etsit. Kannattaa siis hetki katsella rauhassa, mitä kaikkea alas laskeutuvan valikon alta löytyy.

Lisäksi olemme ryhmitelleet asioita kohderyhmittäin. Oma kohderyhmäsivu on koottu muun muassa uusille asukkaille, yrityksille ja matkailijoille. Myös sosiaali- ja terveyspalvelut -osio on jaoteltu ikä- ja kohderyhmittäin.

Sosiaalinen media osaksi verkkopalvelua

Tässä yhteydessä uudistui myös tapahtumakalenteri. Otimme käyttöön Nokian Uutisten ja Aamulehden käyttämän Menoinfon. Tapahtumajärjestäjien näkökulmasta omien tapahtumien markkinointi helpottuu. Yhdellä ilmoituksella voi saada tapahtuman näkyviin sekä kaupungin verkkopalvelussa että molempien lehtien käyttämässä verkkopalvelussa ja mahdollisesti myös painetussa lehdessä, johon toimitus tapahtumia nostaa.

Uutena ominaisuutena meillä on nyt myös some-seinä. Sieltä näet kaikki kaupungin eri some-kanaviin tulevat päivitykset yhdellä kertaa. Voit siis seurata sosiaalisen median kanaviamme, vaikka et itse olisi näihin eri some-kanaviin liittynytkään. Some-seinälle pääset etusivulta.

Kaupungin verkkosivusto on yli 800 yksittäistä sivua käsittävä kokonaisuus. Olemme valmistelleet uudistusta jo pitkään, mutta näin laaja verkkopalvelu ei ole koskaan täysin valmis. Meillä on jo uusia kehittämiskohteita odottamassa. Ja toki toivomme teiltä käyttäjiltä palautetta uusista sivuista, jotta voimme jatkaa työtä oikeaan suuntaan julkaisun jälkeenkin. Voit antaa palautetta täällä.