Rajoituksia vierailuille: kaupungin vuodeosastot sekä ikäihmisten ja kehitysvammahuollon asukasyksiköt

Nokian kaupunki on asettanut koronavirustilanteen vuoksi rajoituksia vierailuille koskien kaupungin vuodeosastoja (Nokia ja Lempäälän yksikkö), kehitysvammahuollon asumispalveluyksiköitä ja ikäihmisten asumispalveluiden yksikköä (Vihnuskoti).

Rajoitus koskee henkilöitä, joilla on tartuntatautioireita tai jotka ovat palanneet 14 vuorokauden sisällä epidemia-alueelta.

Epidemia-alueella tarkoitetaan alueita, jossa esiintyy laajempia tartuntaketjuja. Tällä hetkellä epidemia-alueeksi määritellään Manner-Kiina, Iran, Etelä-Korea, Italia, Tirolin alueen hiihtokeskukset Itävallassa, sekä Saksassa Nordrhein-Westfalenin osavaltio. THL arvioi tilannetta jatkuvasti.

Näiden henkilöiden ei tule vierailla yllä mainituissa yksiköissä. Uudet rajoitukset on tehty, koska vuodeosastojen ja kyseisten asukaspalveluyksiköiden asukkaat ovat tyypillisesti iäkkäitä tai muuten infektioherkkiä ja heidän turvallisuutensa halutaan varmistaa.

Ajankohtaista ja päivittyvää tietoa koronaviruksesta sekä epidemia-alueista THL:n verkkosivuilta: Ajankohtaista koronaviruksesta COVID-19