Nokian lukion abiturientit siirtyvät pääosin etäopetukseen 14.9. alkaen

Lukion abiturientit siirtyvät pääosin etäopetukseen ajalle 14.-30.9. Etäopinnoilla halutaan vähentää infektioriskiä ja turvata kokelaiden osallistuminen syksyn ylioppilaskirjoituksiin. Etäopetuksen päätös on tehty kaupungin tartuntataudeista vastaavan lääkärin suosituksesta.

Ensimmäisen tai toisen vuoden kursseja suorittavat abiturientit ohjeistetaan opettajan toimesta itsenäiseen suoritukseen kotoa käsin. Koeviikon kokeet tehdään kuitenkin koulussa, mutta abiturientit eivät ruokaile koulun tiloissa.

Abiturienttien ruokailu ajalla 14.-30.9. toteutetaan kokonaan ns. etäruokailuna. Opiskelijat voivat noutaa ruoat kahdesti viikossa ennakkotilauksen perusteella. Lukio on tiedottanut tarkemmin abiturienteille etäopiskelujen ja ruokailujen järjestelyistä.

Muut lukion opiskelijat jatkavat lähiopetuksessa.

Lisätiedot:
Nokian lukion rehtori Juha Sainio