Vanhustenviikon tapahtumat tuovat iloa syyspäiviin

Vanhustyön keskusliiton käynnistämät Vanhustenviikko ja -päivä ovat maassamme pisimpään juhlittuja valtakunnallisia teematapahtumia. Tänä vuonna Vanhustenviikkoa vietetään 3.-10.10.2021 teemalla ”Luonto antaa voimaa”. Viikkoa vietetään Nokialla jälleen yhteisissä tapahtumissa koronapandemian aiheuttaman vuoden tauon jälkeen.

Ulkoilua ja yhteisiä kohtaamisia

Viikon ohjelmassa on tarjolla maksutonta ja kaikille avointa ohjelmaa. Nokian kaupungin ikäihmisten lähitori Setorilla on päivittäin klo 10.30 alkaen vaihtuvaa ohjelmaa, kuten musiikkia ja kevyttä liikuntaa. Ravitsemusterapeutti Hilla Martikainen vierailee lähitorilla torstaina 7.10. puhumassa ikääntyneiden ravitsemuksesta.

Maanantaina 4.10. klo 11-13 nautitaan luonnosta Ruutanan luontopolulla oppaan kanssa liikkuen ja rentoutuen. Suomen Punaisen Ristin Nokian osasto järjestää suositun ikäihmisten ulkoilupäivän torstaina 7.10. klo 10 alkaen Penttilänpuistossa. Yhteislenkin jälkeen päivä jatkuu Pirkkalaistorilla SPR:n Kotipesässä hernekeitosta ja Pasi Heinon musiikista nauttien.

Tiistaina 5.10. SeniorSurf-tapahtumassa tutustutaan ohjatusti e-lehtiin Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa klo 10-12. Perjantaina 8.10. ikäihmiset pääsevät Nokian uimahalliin edullisella 1 € kertamaksulla Vanhustenviikon kunniaksi.

Vanhustenviikon ohjelma syntyy yhteistyössä nokialaisten eläkeläis- ja kansalaisjärjestöjen, Vanhusneuvoston, Nokian seurakunnan sekä kaupungin vapaa-aikapalveluiden ja ikäihmisten palveluiden kanssa.

Katso kaikki viikon tapahtumat ja tarkemmat tiedot

Vanhustenviikon juhlaan tulee ilmoittautua ennakkoon – paikkoja rajoitetusti

Perinteikäs Vanhustenviikon juhla järjestetään Nokian Kerholassa keskiviikkona 6.10. klo 13 alkaen. Juhlassa yleisöä viihdyttävät nokialaisten eläkeläisjärjestöjen kuorot ja ohjelmaryhmät. Juhlapuheen pitää toimittaja Minna Ala-Heikkilä. Kaupungin tervehdyksen juhlaan tuo vapaa-aikajohtaja Asta Engström.

Tilojen väljyyden takaamiseksi koronatilanteessa juhlasaliin voidaan ottaa rajallisesti yleisöä, joten paikat tulee varata ennakkoon. Paikkavarauksen voi tehdä verkossa: Varaa paikka juhlaan tai puhelimitse vapaa-aikapalveluiden asiakaspalvelusta (avoinna arkisin klo 9-15) p. 03 5652 0100 ja 050 3958817.

Juhlaa voi seurata myös verkon välityksellä tietokoneella tai mobiililaitteella Nokian kaupungin YouTube-kanavalla.

Osallistu tapahtumiin turvallisesti

Vanhustenviikon tilaisuudet järjestetään koronavirustartuntojen torjumiseen liittyviä viranomaisohjeita ja –suosituksia noudattaen. Tilaisuuksiin ei saa osallistua oireisena ja yleisön tulee omalta osaltaan huolehtia käsi- ja yskimishygieniasta, käyttää sisätiloissa kasvomaskia sekä pitää riittävää etäisyyttä muihin osallistujiin.