Tapsan Tahdit alkavat torstaina

32. kertaa järjestettävä tapahtuma kokoaa kevyen musiikin ystävät Nokian sydämeen Pirkkalaistorille 2.-4.8. Maksuttomassa avajaistapahtumassa to 2.8. klo 18 julkistetaan tämän vuoden Iskelmä-Finlandia -palkinnonsaaja, voittaja myös esiintyy myöhemmin seremonian aikana. Avajaisseremoniassa luovutetaan myös Nokian mitali ansiokkaasta toiminnasta Nokian hyväksi.

Järjestyksessään 32. kertaa vietettävä Tapsan Tahdit kokoaa Nokian sydämeen Pirkkalaistorille kevyen musiikin ystävät nauttimaan kotimaisten viihdeartistien konserteista. Tänä vuonna lavalla nähdään Jenni Vartiainen, Vicky Rosti, Juha Tapio sekä Tuure Kilpeläinen ja Kaihon karavaani.

Maksuttomissa päivätapahtumissa esiintyvät paikalliset tekijät. Tarjolla on Waskivaarien ja Nokian Harmonikkakerhon orkesterin sekä Nokian Työväen mieskuoron ja Nota Benen esitykset, tangokuningatar Johanna Debreczenin & Amorion konsertti sekä Jokeri Pokeri Box taikashow.

Alue laajeni viime vuonna Tahtiteltan edustan torille Torilavalle. Lavalla on tänäkin vuonna tapahtumapäivinä luvassa maksutonta torisoittoa, joka vie yleisön Tahdit-tunnelmaan.

Tapsan Tahdit alkaa torstaina 2.8. klo 18.00 juhlallisesti avajaisseremonialla, jossa julkistetaan 17. Iskelmä-Finlandia -palkinnonsaaja. Kyseessä on tunnustus kevyen musiikin eteen tehdystä työstä, joka on arvoltaan 10 000 euroa ja sen myöntää vuosittain Nokian kaupunki. Voittaja myös esiintyy myöhemmin avajaisseremoniassa. Ehdokasasettelu ei ole julkinen vaan voittajan päättää raati, jonka puheenjohtaja toimii sanoittaja-muusikko Turkka Mali.

Avajaisten yhteydessä luovutetaan myös Nokian mitali. Nokian kaupunginhallitus myöntää mitalin tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta Nokian hyväksi. Mitalilla on palkittu vuodesta 1967 alkaen yhteensä 58 eri tahoa, joiden joukossa on muun muassa yhteiskunnallisia vaikuttajia, kulttuurin ja taiteen ammattilaisia, yrityksiä ja yhteisöjä.

Tapahtuman ennakkolipunmyynti Pirkkalaistorin iltakonsertteihin on käynnissä Ticketmasterissa. Liput alkaen 28,00 euroa / kappale. Osta liput

Lue lisää Tapsan Tahtien kotisivuilta
Seuraa tahtitunnelmia facebookissa