Pirkanmaan rajoitukset tiukentuvat: Nokialla suljetaan kaupungin sisäliikuntatilat, koulujen liikuntasalit, kuntosalit, uimahalli, jäähalli 24.12.2021 alkaen

Aluehallintovirasto on linjannut 23.12.2021 uusia rajoituksia kunnille. Nokialla suljetaan muun muassa uimahalli, sisäliikuntatilat ja kaupungin kuntosalit ajalle 24.12.2021-7.1.2022.

Kaupungin sisäliikuntatilat suljetaan ja vuorot peruutetaan yli 16-vuotiailta

Nokian uimahalli, sisäliikuntapaikat sekä jäähalli ja kaupungin kuntosalit suljetaan ajalla 24.12.2021-7.1.2022. Kyseisten tilojen varatut vuorot peruutetaan vapaa-aikapalveluiden toimesta ja vuoroista ei lähetä laskuja. Uimahallin sarjakorttien ja kuntosalien kausikorttien käyttöaikaa jatketaan automaattisesti koronasulun verran eteenpäin.

Yli 16-vuotiaiden harrastus-, ottelu- ja kilpailutoiminta on kielletty.
Yleisötilaisuudet on kielletty 7.1. saakka.

Ammattilaisurheilijoiden, lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaiden ja alle 16-vuotiaiden tai 2004 syntyneiden ja nuorempien harjoitusmahdollisuudet Nokialla turvataan

Ammattiurheilu tarkoittaa sarjalisenssisopimukseen tai Olympiakomitean urheilijasopimukseen perustuvaa ammattiurheilua A-maajoukkuetoimintaa ilman yleisön läsnäoloa. Käytännössä rajaus tarkoittaa ammattiurheilemisen rajaamista palloilulajeissa kahteen ylimpään kansalliseen sarjatasoon, A-maajoukkueiden toimintaan sekä yksilöurheilussa kansainväliseen menestykseen tähtäävään tavoitteelliseen toimintaan. Päätösten ulkopuolelle on rajattu myös ammattiurheiluun liittyvä harjoittelu.

Ammattiurheilijaksi voidaan katsoa lisäksi myös lajiliiton valintajärjestelmän kautta arvokilpailuihin valmistautuva urheilija, jota ei ole vielä valittu arvokilpailuun mutta joka osallistuu mahdollisiin karsintakilpailuihin, joiden perusteella arvokisaedustajat valitaan.

Ammattiurheilijoille seura voi hakea harjoitusvuoroja 27.12.2021-7.1.2022 väliselle ajalle, ammattiurheilijoiden olemassa olevat vuorot joulun ajalle pysyvät voimassa. Erillinen lomake löytyy vapaa-aikapalveluiden verkkosivuilta kohdasta Kilpa- ja huippu-urheilun tilavarauslomake – Nokian kaupunki

Lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkailla on mahdollista käyttää uimahallia. Lääkinnälliseen kuntoutukseen aikoja voi varata 27.12. alkaen osoitteesta paivi.utriainen@nokiankaupunki.fi.

Alle 16-vuotiaiden olemassa olevat vuorot pysyvät, seurat voivat hakea tarvittaessa lisävuoroja sulkuajalle.

Kirjasto palvelee rajoitetusti

Kirjastoissa suositellaan pikaista asiointia. Lehtilukusalit ovat auki asiakkaille. Asiakkaille suositellaan automaateilla asiointia ja kirjastomaksujen maksamista kortilla tai verkkomaksuina PIKI-verkkokirjastossa. Tilojen käyttöä on rajoitettu ja oleskelua kirjastolla vältetään.

Vapaa-aikapalvelut