Ikäihmisten on mahdollista hankkia Nysse-kortti Nokialta 20.-24.5. välisenä aikana

Ikäihmisillä on nyt mahdollisuus hankkia maksutta Tampereen seudun joukkoliikenteen matkakortti eli Nysse-kortti Nokialta, kun Nokian kaupungin Noste-kioskille perustetaan Tampereen seudun joukkoliikenteen Pop up -toimipiste Nokia-viikon ajaksi 20.-24.5.2019.

Tampereen seudun joukkoliikenteen Pop up -toimipiste palvelee maanantaista perjantaihin 20.-24.5. klo 9-14 välisenä aikana Noste-kioskilla Prisma Nokian sisällä (Yrittäjäkatu 10).

Nysse-kortin voi tilata maksutta ja se toimitetaan jälkikäteen kotiin postin välityksellä. Kortin tilaamista varten henkilöllä tulee olla mukana henkilöllisyystodistus. Normaalisti Nysse-kortti hankitaan Tampereelta Nyssen asiakaspalvelusta tai verkkopalvelusta ja kortin hinta on viisi euroa.

Nysse-kortti on jatkossa ikäihmisille tarpeellinen, sillä kesällä 2019 Kymppilinjassa otetaan käyttöön Tampereen seudun joukkoliikenteen hinnasto ja tällöin matka on mahdollista maksaa myös Nysse-kortilla. Nysse-kortilla matkustaminen on edullista, sillä yli 65-vuotiaan matka maksaa vain 1,04 euroa. Kortilla voi maksaa matkoja myös Tampereen seudun joukkoliikenteen busseissa.

Mikä on Kymppilinja?
Kymppilinja on ikäihmisille kohdennettua joukkoliikennettä. Se liikennöi arkisin ja palvelee eri päivinä eri asuinalueilla. Kymppilinja noutaa matkustajat vaikka kotiovelta ja tuo asioimaan Nokian keskustaan asiakkaan toiveiden mukaisesti esim. Prismalle, Citymarketille, Pirkkalaistorille tai vaikka terveyskeskukseen.

Kotiin palatessa kuljettaja avustaa asiakasta esimerkiksi ostosten kanssa. Kymppilinjalla pääset kätevästi asioimaan Nokian keskustaan!

Aikataulu on saatavilla Nokian kaupungin verkkosivuilla: www.nokiankaupunki.fi/joukkoliikenne

Aikataulu on myös jaossa Pop up -toimipisteessä sekä Setorilla (Maununkatu 10).