Toivottu Nokian Vanhat talot -tapahtuma järjestetään 10.6.2023 – kohteiden haku käynnissä

Nokian kaupunki järjestää odotetun Nokian Vanhat talot -tapahtuman lauantaina 10.6.2023 klo 11-17. Haemme monipuolisesti erilaisia tutustumiskohteita mukaan tapahtumapäivään.

Vanhan torpan pirtti, jossa on ruokapöytä, tiilimuurattu valkea takka ja punainen puulattia. Lattialla on pitkät, värikkäät räsymatot.

Kohteiden haku nyt käynnissä – ilmoittaudu mukaan 9.4. mennessä

Asutko tai toimitko sinä, ystäväsi tai tuttavasi mielenkiintoisessa vanhassa talossa, jonka tarinan haluaisit jakaa myös muille? Mukaan tapahtumakohteiksi ovat tervetulleita nokialaiset talot, tilat ja myös julkiset kohteet eri vuosikymmeniltä. Talonpoikaiskohteiden lisäksi nuoremmatkin, oman aikansa rakentamisesta omalla tyylillään kertovat rakennukset pihoineen voivat tarjota monipuolista nähtävää historiasta, vanhan korjaamisesta, asumisesta tai puutarhanhoidosta kiinnostuneille tapahtumavieraille.

Kohteissa voi olla rakennukseen tutustumisen lisäksi oheisohjelmaa, kuten pop up-kahviloita, pihakirppareita, taidenäyttelyitä tai muuta tapahtuman teemaan sopivaa ohjelmaa.

Myös kulttuurihistoriallisesti kiinnostavissa rakennuksissa toimivat kahvilat ja ravintolat ovat lämpimästi tervetulleita mukaan tutustumiskohteiksi ja tarjoamaan tapahtumayleisölle tarvittavia ruokapalveluita.

Mukaan pääsee ilmoittamalla kohteen mukaan Nokian Vanhat talot – tapahtumaan 9.4.2023 mennessä. Voit ilmoittaa kohteesi mukaan helposti verkossa tai ottamalla yhteyttä kaupungin kulttuuripalveluihin, p. 040 7799 009, kulttuuri@nokiankaupunki.fi.

Ilmoita kohteesi mukaan tapahtumaan
Tutustu osallistujan ohjeeseen

Kaikki tutustumiskohteet ja päivän tarkempi ohjelma julkaistaan huhtikuussa. Nokian Vanhat talot – tapahtuma on järjestetty kerran aiemmin vuonna 2019, jolloin tapahtumassa vieraili runsaat 7000 kävijää.

Tunnelmallinen Branderin torppa on yksi Nokian Vanhat talot – tapahtuman tutustumiskohteista. Kuva: Mikko Ovaska.