Operaatio Pirkanmaan kulttuuriohjelma starttaa Nokialla nuorten Resonanssi -tanssipajasta

Resonanssi -hanke on Operaatio Pirkanmaan tukema Suomen Nuorisoseurojen tapahtumakokonaisuus, joka tuo taidetta, tekemistä ja työpajoja “hubien” eli pientapahtumien muodossa Nokialle, Hervantaan, Kangasalle, Lempäälään ja Ylöjärvelle. Kaikki työpajat myös alustavat Tampereella 7.5. järjestettävää Nuori Kulttuuri On Air -tapahtumaa. Nokialla Hiomo -salissa 29.4. järjestettävään tanssipajaan ilmoittaudutaan ennakkoon, Tampereen tapahtumaan on vapaa pääsy.

Taidepajoja järjestetään eri paikkakunnilla eri teemoin

Nokialle Resonanssi tuo tanssityöpajan ja tanssikoulu Razzmatazzin taitavat opettajat. Paja järjestetään Hiomo -salissa kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa perjantaina 29.4. alkaen klo 16.30. Työpajassa etsitään omaa tyyliä liikkua musiikin tahdissa eri tanssilajien avulla (mm. jazz, hip hop, nykytanssi) ja tehdään lyhyitä koreografiapätkiä yhdistettynä omaan liikkeeseen. Tunnilla tehdään harjoituksia yksin ja pienryhmissä. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita. Ilmoittautumiset ennakkoon verkkolomakkeella, mukaan mahtuu 40 ensimmäistä. Paikan päällä on tarjolla pientä purtavaa. Järjestelyissä on mukana Nokian kaupungin nuorisopalvelut.

Nuori Kulttuuri On Air on verkossa ja kuudella paikkakunnalla yhtäaikaisesti järjestettävä tapahtuma

Nuori Kulttuuri On Air -tapahtuma järjestetään lauantaina 7.5. sekä verkossa että satelliittikaupungeissa, joita ovat tänä vuonna Helsinki, Mikkeli, Oulu, Rovaniemi ja Tampere. Tampereella tapahtuma järjestetään Nuorten kulttuurikeskus Monitoimitalo 13:ssa (Pellavatehtaankatu 4) klo 14–18, tapahtumaan on kaikilla vapaa pääsy.

Nuori Kulttuuri On Air Tampere kokoaa nuoret yhteen monitaiteisen kulttuuritapahtuman merkeissä. Tapahtumassa pääsee katsomaan esityksiä niin teatterista, tanssista kuin musiikista. Lavalle nousee bändejä, tanssiryhmiä, soolotanssijoita, räppäreitä ja nuorisoteatterilaisia eri puolilta Suomea. Nuorten kulttuurikeskuksen Galleria Vivissä pääsee tutustumaan nuorten taiteentekijöiden Kuka olen, kun olen yksin -teemaiseen ryhmänäyttelyyn. Talon kolmas kerros on puolestaan täynnä erilaisia nonstop-workshoppeja, joissa pääsee itse myös tekemään taidetta niin kuvataiteen, musiikin kuin sanataiteen parissa. Tapahtuman järjestää Tampereen kaupungin nuorisopalvelut yhteistyössä Suomen Nuorisoseurojen Nuori Kulttuuri -toiminnan kanssa.

LISÄTIETOJA

Resonanssi -tanssipaja Nokialla 29.4.
Sanni Ahola
digitaalisen nuorisotyön koordinaattori
Nokian kaupungin nuorisopalvelut
sanni.ahola@nokiankaupunki.fi

Nuori Kulttuuri On Air -tapahtuma Tampereella 7.5.:
Piritta Brusi
piritta.brusi@tampere.fi

Operaatio Pirkanmaa toteuttaa kulttuuripääkaupunkihaun tavoitteita vuosina 2022–2024. Lisätietoa ja ajankohtaiset kuulumiset hankkeesta verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa @OperaatioPirkanmaa. Voit myös tilata hankkeen uutiskirjeen sähköpostiisi.