Nokian kaupungin teillä aloitetaan hiekanpoisto

Hiekanpoisto aloitetaan Nokian kaupungin tiealueilta viikolla 15. Hiekanpoisto alkaa pääväyliltä ja siirtyy siitä pienemmille kaduille.

Olosuhteet hiekanpoiston aloitukselle ovat otolliset viikosta 15 alkaen.

– Hiekanpoistoa ei aloitettu aikaisemmin epävakaiden sääolosuhteiden ja -ennusteiden vuoksi. Pyrimme tekemään koko urakan kerralla, taustoittaa Nokian kaupungin kunnossapidon työnjohtaja Johanna Janhunen

Hiekanpoistoa tehdään pääosin päiväsaikaan ja poistotyön suorittaa kaupungin katujen kunnossapidon henkilöstö. Katupölyhaitan vaikutuksen minimoimiseksi, tietyt alueet pyritään hoitamaan yöaikaan, esimerkiksi torialueet.

Kaupungin tiealueisiin kuuluvat asemakaava-alueella sijaitsevat kadut, kevyen liikenteen väylät ja jalkakäytävät. Yksityistiet ja maantiet eivät kuulu kaupungin hiekanpoistotoimien piiriin.

Kunnossapitoluokituksesta voi katsoa, mitkä alueet siivotaan ensimmäisinä.

Kunnossapitoluokitus kaupungin verkkosivuilla (sivun alalaidassa liitteissä)