Hinttalan museo ja kahvila avautuvat 1.6.

Hinttalan kotiseutumuseo ja Café Hinttala avautuvat tiistaina 1.6. ja kesän näyttelykausi viikkoa myöhemmin. Hinttalan tapahtumien osalta seurataan vielä yleisörajoitusten kehittymistä. Työläiskotimuseot avautuvat sunnuntaina 6.6.

Henkilökunta ohjaa asiakkaita mahdollisten ruuhkien välttämiseksi, ja myös asiakkaiden tulee muistaa koronaturvallisuus eli riittävät turvavälit ja käsihygienia. Oireisena alueille ei saa tulla.

Hinttalan kotiseutumuseo, jonka edustalla kolmessa pöytäryhmässä asiakkaita

Hinttala on monipuolinen vierailukohde

Museolla voit tutustua Hinttalan historiaan ja elämään 1800 -luvun puolivälissä. Kesäoppailta kuulet tarinoita Hinttalan asukkaista, ja he kertovat mielellään myös muista käyntikohteista Nokialla. Pihapiirin näyttelyaittoihin on tulossa monipuolinen näyttelykesä. Luvassa on sekä mielenkiintoisia uutuuksia että useampina kesinä tutuiksi tulleita tekijöitä. Pysyvässä Luhti – näkökulmia aikaan -näyttelyssä kävijöitä haastetaan pohtimaan aikaa ja perspektiiviä. Näyttelyt avautuvat tiistaina 8.6., Luhti -näyttely jo 1.6. Hinttalan toimintaa koordinoi Nokian kaupungin kulttuuripalvelut.

Kahvilassa herkutellaan ja tavataan tuttuja poikkeuksellisen talven jälkeen

Café Hinttala on suosittu herkuttelupaikka museoalueella kaupungin keskustassa. Tarjolla on päivittäin tuoreita leivonnaisia kahvin kera. ”Arkisin tarjoilemme salaatti- ja keittolounaita ja lauantaisin ja sunnuntaisin voi ennakkovarauksella noutaa herkut piknikbrunssille Hinttalan pihapiiriin tai mukaan”, kertovat kahvilayrittäjät Petra ja Tanja Helenius tulevasta kesästä. ”Tapahtumien osalta seuraamme vielä koronaan liittyvien yleisörajoitusten kehittymistä ja teemme päätöksiä touko-kesäkuussa”, kertoo kulttuurikoordinaattori Pia Keltti Nokian kaupungin kulttuuripalveluista.

Työläiskotimuseot ovat avoinna sunnuntaisin koko kesän

Hinttalan läheisyydessä, Nokianvaltatien toisella puolella sijaitsevat Työläiskotimuseot ovat avoinna sunnuntaisin 6.6. alkaen klo 10 – 14. Työläiskotimuseot kertovat 1800- ja 1900-lukujen taitteen elämästä teollistuvalla paikkakunnalla. Rakennukset on aikanaan siirretty Koskenmäestä Nokianvirran eteläpuolelta. Nokian ja Pirkkalan Matkailuoppaat ry:n opas on paikalla museoiden aukioloaikoina.

Hinttalan kotiseutumuseo ja Café Hinttala

Nokianvaltatie 5, 37100 Nokia
Avoinna ti – pe klo 10 – 18 ja la – su klo 10 – 15:
Museopirtti ja Café Hinttala 1.6.2021 alkaen
Näyttelyt 8.6.2021 alkaen
Juhannuksena 25. – 27.6. alue on suljettu, aatonaattona 24.6. alue on avoinna klo 14 saakka.
Yhteystiedot:
Hinttalan kesäoppaat p. 050 395 8801
Café Hinttala p. 045 224 2204

Työläiskotimuseot

Sijainti: Nokianvaltatien ja Yrittäjäkadun risteys, Hinttalaa vastapäätä
Avoinna sunnuntaisin 6.6. – 15.8. klo 10 – 14
Alueelle johtava hiekkatie ei ole esteetön.

Muutokset mahdollisia

Seuraamme aktiivisesti koronatilannetta ja siihen liittyvää ohjeistusta, joten muutokset ovat mahdollisia.

Kuva: Mikko Ovaska