Hinttalan kotiseutumuseon aittojen ja ohjelman hakulomakkeet aukeavat maanantaina 11.3. klo 9

Hinttalan kotiseutumuseon suosituissa aitoissa järjestetään tänäkin kesänä käsityöläisten puoteja ja näyttelyitä. Museoalueen pihapiirissä nautitaan musiikista ja pienimuotoisista esityksistä sekä tutustutaan entisaikojen kädentaitoihin. Jos suunnittelet osallistuvasi aittojen toimintaan tai kesän ohjelmaan Hinttalassa, ole valmiina 11.3. klo 9.

– Toivon että aittoihin tulee paljon hakemuksia ja että saamme monia ohjelmaideoita. On ihanaa päästä suunnittelemaan kesää paikallisten toimijoiden kanssa. Ohjelmapuolella jatkamme torstai-iltojen Hinttala soi -konsertteja, tulossa on muutakin tuttua ja varmasti myös uusia juttuja, tämä riippuu hakemuksista. Haemme ohjelmaan myös kädentaitotyöpajojen pitäjiä, koska on tosi mukavaa tarjota kävijöille tilaisuuksia tehdä pieniä käsitöitä tai kokeilla uusia tekniikoita ammattilaisten opastuksella. Hinttalan pihapiiri inspiroi varmasti monia tällaiseen, pohtii kulttuurikoordinaattori Saara Vesikansa.

Infoa aitan varauksesta

Aitta varataan viikoksi ajalla 3.6.-11.8. Jos vapaita viikkoja jää, voi kahden viikon aika olla mahdollinen.
Varauslomakkeella kysytään yhteyshenkilön nimi ja yhteystiedot, kuvaus myytävistä tuotteista/näyttelystä ja kesäpuodin/näyttelyn nimi.
Aitan voi halutessaan jakaa toisen kanssa omatoimisesti, haun tekee tällöin vain toinen. Ilmoita kuitenkin kaikkien henkilöiden nimet.
Jos varaaja on yritys: y-tunnus. Jos varaaja on yhdistys: yhdistystunnus.
Myytävien tuotteiden tulee sopia kotiseutumuseon miljööseen. Kahvilatuotteiden myynti ei ole sallittua, koska Hinttalassa toimii oma kahvilayritys. Muu elintarvikemyynti on mahdollista.
Mikäli kaikki aitat ovat jo varattuja, voit silti ilmoittaa tietosi jonotuslistalle. Saat viestin mikäli aittoja vapautuu.
Lisäviikoista niitä toivoneille tulee tietoa huhtikuussa, kun kaikki hakemukset on käsitelty.
Varauksia voi tehdä ajalla 11.3. klo 9.00 – 7.4. klo 23:59.

Infoa ohjelmaidean tekemisestä

Ohjelmaa voi järjestää 4.6.-11.8.
Tilaisuuksia voi järjestää pääasiassa aukioloaikoina, muista ajankohdista voidaan neuvotella.
Aukioloaikoina järjestettäviin tapahtumiin on yleisöllä vapaa pääsy. Aukioloajat ovat ti-pe 10-18 ja la-su 11-18.
Torstaisin järjestämme Hinttala soi -iltoja 6.6.–8.8.2024. Konsertit alkavat klo 18 ja ovat kestoltaan noin 45–60 min.

Lomakkeella kysytään ohjelman nimi ja kuvaus sisällöstä sekä yhteyshenkilön nimi ja yhteystiedot. Lisäksi kysytään toive ajankohdasta, ohjelman kesto sekä tarvitaanko väliaika.
Säännöllisistä ohjelmista kysytään toivottu viikonpäivä ja kellonaika.

Ohjelmaideoita voi ehdottaa ajalla 11.3. klo 9.00 – 7.4. klo 23:59.

Hakulomakkeet aukeavat maanantaina 11.3. klo 9 – erityisesti aittojen varauksessa kannattaa olla nopea

– Meillä on monia käsityöläisiä, jotka tulevat mielellään vuosittain Hinttalaan pitämään puotejaan. Aitoilla on siis kysyntää, ja kannustan olemaan nopeasti liikkeellä, jos haluaa varmistaa tietyn kesäviikon itselleen. Onneksi Hinttalan aittarivissä on kolme aittaa, joita voi varata. Neljännessä toimii omatoimiverstas, jossa voi kokeilla entisaikojen käsityötekniikkoja. Sekin on suosittu, erityisesti lapsiperheiden keskuudessa, kertoo Saara Vesikansa.

Tästä aittojen varaukseen ja ohjelmaideoiden hakuun.

Kuva: Hinttalan pihapiiri ja aittarivi. Kuva: Nokian kaupunki/Kulttuuripalvelut.

Lisätiedot:
Saara Vesikansa, kulttuurikoordinaattori
etunimi.sukunimi (at) nokiankaupunki.fi, 040 7799 009

Huom! Jos sinulla on kysyttävää aittojen varauksesta tai ohjelmahausta 11.-15.3., yhteyshenkilö on palvelusihteeri Miia Granath, etunimi.sukunimi (at) nokiankaupunki.fi, 050 3958 817.