Taidetila Raamin näyttelyaikahaku vuodelle 2022

Taidetila Raami on vaihtuvien näyttelyiden tila kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa. Näyttelyaikaa haetaan avoimella haulla, ja vuoden 2022 näyttelyitä koskien hakuaika päättyy 20.6.2021.

Kuvassa on Ossi Somman pronssiveistos nimeltä Tuolit, taustalla näkyy seinällä olevasta teoksesta vain alakulma

Taidetila Raami on muunneltava, noin 110 m2 vaihtuvien näyttelyiden tila Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virran 1. kerroksessa. Näyttelyaikaa haetaan sähköisellä lomakkeella. Tilasta ei peritä vuokraa, ja Kuvasto ry:n kuuluville taiteilijoille maksetaan näyttelykorvaukset. Näyttelytilojen läheisyydessä sijaitsevat työpajatilat sekä laadukkaalla tekniikalla varustettu Hiomo -sali lisäävät vaihtoehtoja järjestää tapahtumia ja toimintaa näyttelyiden yhteyteen. Raamin näyttelyohjelmaa koordinoi Nokian kaupungin kulttuuripalvelut.

Raamin ensimmäinen näyttely kesällä 2020 oli kuvanveistäjä, professori Ossi Somman elämäntyötä esittelevä Näinkö tässä kävikin?. Tällä hetkellä esillä on Nokia ja muu maailma – Raine Lehtorannan kuvia kotoa ja kaikkialta – valokuvanäyttely.

Tutustu kirjasto- ja kulttuuritalo Virran muihin näyttelyihin sekä ajankohtaisiin aukioloaikoihin ja mahdollisiin vierailuohjeisiin.

Kuvassa Ossi Somman pronssiveistos Tuolit (1964), Nokian kaupungin taidekokoelma, kuva Mikko Ovaska

kulttuurikoordinaattori Pia Keltti
pia.keltti@nokiankaupunki.fi