Taidetila Raamin näyttelykalenteri 2023 julkaistu

Ammattitaiteilijoiden tuotantoa esille tuovan taidetila Raamin ensi vuoden näyttelykalenteri on julkaistu. Vuoden aloittaa isokokoisia abstrakteja maalauksia tekevä Säde Numminen.

Vuoden 2023 teemaksi nousee esittävän ja ei-esittävän suhde, luonto ja maisema sekä värien ja tunnemaailman yhteys. Mitä haluamme näyttää ja sanoa, sanommeko oikeita asioita, miten hahmotamme kiihtyvällä vauhdilla muuttuvaa maailmaamme?

Tammi-helmikuu: Säde Numminen (maalauksia)

Helmi-maaliskuu: Johanna Lehto (veistoksia)

Maalis-toukokuu: Oiva Meriläinen 1944-2021 (maalauksia, taiteilijan muistonäyttely)

Touko-elokuu: Reetta Partanen (veistoksia)

Elo-syyskuu: Katri Mononen (maalauksia ja kolmiulotteisia teoksia)

Loka-marraskuu: Christelle Mas (valokuvia)

Marras-joulukuu: Kirsi Hyvärinen (maalauksia)

Laajempi näyttelykalenteri on ladattavissa Raamin sivuilta

Taidetila Raami on muunneltava, noin 110 m2 vaihtuvien näyttelyiden tila Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virran 1. kerroksessa. Tilasta ei peritä vuokraa, ja Kuvasto ry:n kuuluville taiteilijoille maksetaan näyttelykorvaukset. Näyttelytilojen läheisyydessä sijaitsevat työpajatilat sekä laadukkaalla tekniikalla varustettu Hiomo-sali lisäävät vaihtoehtoja järjestää tapahtumia ja toimintaa näyttelyiden yhteyteen. Raamin näyttelyohjelmaa koordinoi Nokian kaupungin kulttuuripalvelut.