Osallistu ja vaikuta: marraskuun Kulttuuripaneelin aiheena “Nokia tuntuu lähellä ja näkyy kauas”

Seuraavan Kulttuuripaneelin aiheena on “Nokia tuntuu lähellä ja näkyy kauas””, joka on yksi Nokian kaupungin uuden kulttuuriohjelman kolmesta kärkiteemasta. Kaikille aiheesta kiinnostuneille avoin yleisötilaisuus pidetään torstaina 23.11. klo 18–20 Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virran Hiomo-salissa, Välikatu 11.

“Pohditaan yhdessä, miten teemme tapahtumien järjestämisestä Nokialla helpompaa ja kuinka mahdollistamme elävää kaupunkikulttuuria. Millä keinoin voimme tukea taiteen sekä kulttuurin ammattilaisten ja muiden luovan alan yrittäjien toimintamahdollisuuksia ja elinkeinoa kaupungissamme. Miten nokialainen kulttuuri näkyy Pirkanmaalla ja sen ulkopuolella”, kertoo kirjasto- ja kulttuuripalvelupäällikkö Marjo Soininen.

Kulttuuripaneelin juontaa toimittaja ja tietokirjailija Minna Ala-Heikkilä. Panelisteina ovat Nokian kaupungin elinkeinojohtaja Tiina Laakkonen, Nokian Yrittäjät ry.:n edustaja Mikko Ovaska, näyttelijä Pasi Karppi, arkkitehti ja kuvataiteilija Kaisa Soini, kulttuuri- ja kansalaistoiminnan seuraparlamentin puheenjohtaja, emeritusprofessori Jyrki Käkönen sekä toiminnanjohtaja Kati Nynäs / BC Nokia. Paneelikeskustelun jälkeen on aikaa yleisön kysymyksille ja yhteiselle keskustelulle.

Kulttuuripaneelit jatkuvat keväällä 2024

Keräämme kaikille avoimissa Kulttuuripaneeleissa syksyllä 2023 ja keväällä 2024 kuntalaisten ja sidosryhmien näkemyksiä siitä, miten kaupungin ensimmäistä kulttuuriohjelmaa toteutetaan monialaisena yhteistyönä.

Kaupunginvaltuusto hyväksyi Nokian kaupungin ensimmäisen kulttuuriohjelman ”Juurevasti urbaani Nokia 2030” toukokuussa 2023. Kyseessä on kaupunkitasoinen suunnitelma, jossa korostuvat yhteistyö sekä kaupunkiorganisaation sisällä että muiden kulttuuritoimijoiden kesken.

Kevään Kulttuuripaneeli järjestetään torstaina 1.2.2024 klo 18 Hiomo-salissa. Helmikuun Kulttuuripaneelin aiheena on “Juuriaan vaaliva, uudistuva kaupunkiympäristö ja –kulttuuri “.

“Vuoropuhelu asukkaiden ja toimijoiden kanssa on keskeinen osa kulttuuriohjelman toimeenpanoa. Toivon, että asukkaat ja kulttuurin tekijät osallistuvat rohkeasti näihin tilaisuuksiin ja jakavat näkemyksiään siitä, miten rakennamme yhteistyössä juurevasti urbaania kaupunkikulttuuria”, Soininen kannustaa.

Tutustu Kulttuuriohjelmaan

Ilmoittaudu ennakkoon

Tarjoilun vuoksi Kulttuuripaneeleihin on ilmoittauduttava ennakkoon.

Ilmoittaudu Kulttuuripaneeleihin