Nuorisopassin käyttö jatkuu – kaupunki etsii yhteistyökumppaneita

Nuorisopassin kevään pilotti sai hyvän vastaanoton, joten Nokian kaupunki on päättänyt jatkaa Nuorisopassin käyttöä syksyllä ja etsii nyt yhteistyökumppaneita. Nuorisopassi laajenee kaikille ala- ja yläkouluikäisille ja on käytettävissä koulujen alettua elokuussa 2020 alkaen.

Nuorisopassi on älypuhelimeen ladattava sovellus, joka esittelee paikallista harrastustarjontaa, auttaa lapsia ja nuoria löytämään uusia vapaa-ajan aktiviteetteja ja madaltaa kynnystä kokeilla uusia harrastuksia. Nuorisopassi on kuin etukortti, jolla lapsi tai nuori pääsee ilmaiseksi tai merkittävällä alennuksella esim. kokeilemaan erilaisia harrastuksia, museoihin, peleihin, tapahtumiin ym. Nuorisopassissa toimii myös harrastuskalenteri, jossa tiedotetaan kaupungin järjestämistä harrastusmahdollisuuksista sekä tapahtumista.

Seurat, järjestöt ja yritykset – tarjoa etuja ja saa näkyvyyttä

Seuroilla, yhdistyksillä ja yrityksillä on mahdollisuus tarjota harrastamiseen tai vapaa-aikaan liittyviä etuja ensi lukuvuodelle ja saada positiivista näkyvyyttä toiminnalleen. Edut voivat olla esim. maksuton kokeilukerta seuran harjoituksissa, sisäänpääsy tapahtumaan tai peliin, alennus sisäänpääsystä, maksuton herkku kahvilasta yms. Etuja miettiessänne vain mielikuvitus on rajana! Etujen tulee olla maksuttomia tai tavallisista alennuskampanjoista selkeästi poikkeavia.

Ole mukana aktivoimassa lasten ja nuorten vapaa-ajan viettoa ja tarjoa etuja sähköpostitse nuorisopassi@nokiankaupunki.fi 5.8.2020 mennessä. Tarkemmat ohjeet edun ilmoittamiseksi löydät Nuorisopassin sivuilta

Kevään pilotista hyviä kokemuksia

Nuorisopassin kevään pilottiin kuuluivat 1.-4. luokkien oppilaat Alhoniityn, Viholan, Siuron ja Linnavuoren kouluilta (407 oppilasta). Koronavirustilanteesta johtuen pilotin kesto typistyi merkittävästi pysähtyen maaliskuun puolessa välissä. Kuitenkin lyhyen pilottijakson aikana sovelluksen otti käyttöön 86 lasta ja yhteensä etuja käytettiin 18kpl. Suosituin etu oli maksuton uintikerta. Kevään pilotissa oli mukana 8 toimijaa ja he tarjosivat yhteensä 13 etua.

Lisätietoja:

Projektikoordinaattori