Nokian Viinikanniemestä 10 uutta omakotitonttia myyntiin Pyhäjärven rantamaisemista

Nokian kaupunki myy kymmenen uutta omakotitonttia Viinikanniemen asuinalueelta. Omakotitontit myydään avoimella huutokaupalla Huutokaupat.com-myyntipalvelussa 20.2.-19.3.2023.

Viinikanniemen uusi asuinalue rakentuu saarimaiselle alueelle Pyhäjärven rantaan.

– Nyt huutokaupattavat Viinikanniemen tontit sijaitsevat saarimaisen alueen keskellä. Tonttien rakennuspaikat on suunniteltu niin, että omakotitaloista aukeavat näkymät Pyhäjärvelle. Tonttien läheisyydessä on venevalkama ja uimapaikka, josta pääsee helposti vaikka aamu-uinnille tai suppailemaan, kertoo tonttipäällikkö Harri Järvenpää.

Tonttien pinta-alat ovat 756-1130 m² ja rakennusoikeus 210-250 m² tonttikoosta riippuen. Tonttien myyntiehdot ja pohjahinnat julkaistaan Huutokaupat.com-palvelussa huutokaupan käynnistyessä.

Viinikanniemen omakotitontit ovat heti rakennettavissa ja niille tulee rakentaa omakotitalo kolmen vuoden kuluessa tontin omistusoikeuden siirtymisestä. Rakentamisessa on huomioitava muun muassa yhdenmukaiset julkisivuvärit ja -materiaalit.

Uusi asuinalue jo rakentumassa

Viinikanniemen asuinalue on yhteensä kymmenen hehtaarin kokoinen ja siellä tulee asumaan noin 200 asukasta. Alueelta myytiin avoimella huutokaupalla 20 omarantaista tonttia vuonna 2022. Osalla tonteista ovat rakennustyöt jo käynnistyneet.

– Viinikanniemen asuinalue on ainutlaatuinen Pirkanmaalla ja kiinnostus tontteja kohtaan on ollut voimakasta. Keskialueelta myytävät tontit sijaitsevat Pyhäjärven tuntumassa, joten myös näille tonteille rakentuvien kotien asukkaat pääsevät nauttimaan järvielämästä ja -luonnosta, sanoo kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen.

Viinikanniemen tontti-ilta verkossa 15.2.

Viinikanniemen omakotitonteista kiinnostuneille järjestetään kaikille avoin tapahtuma verkossa keskiviikkona 15.2. klo 17 alkaen. Tontti-illassa esitellään helmikuussa luovutettavat uudet omakotitontit ja kerrotaan niiden myyntiprosessista, alueen asemakaavasta sekä rakennusmääräyksistä.

Tontti-iltaa varten voi lähettää etukäteen kysymyksiä Viinikanniemen tontteihin tai rakentamiseen liittyen. Kysymykset tulee lähettää sähköpostitse perjantaihin 10.2. mennessä osoitteeseen: arto.heikkinen@nokiankaupunki.fi.

Nokian kaupungin asiantuntijat vastaavat kysymyksiin tontti-illan aikana. Tapahtuman aikana voi myös esittää kysymyksiä chatissa. Liittymislinkki tontti-illan verkkotapahtumaan julkaistaan Nokian kaupungin verkkosivuilla osoitteessa: www.nokiankaupunki.fi/viinikanniemi.

Tontteihin tutustuminen maastossa

Viinikanniemen kunnallistekniikka on valmistunut ja kadut on asfaltoitu. Alueelle pääsee ajamaan autolla ja tontteihin on mahdollista tutustua itsenäisesti. Tontteihin tutustuessa tulee muistaa, että omarantaiset tontit ovat siirtyneet yksityiseen omistukseen ja näillä tonteilla kulkua tulee välttää.

Myytävät tontit merkitään maastoon kyltein ennen myynnin aloittamista. Lisäksi tonttien rajanurkat merkitään puupaaluilla.

Lisätiedot:
kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen, p. 040 133 4780