Nokian Viinikanniemen seuraavat rantatontit myyntiin toukokuussa – huutokauppa käynnistyy 3.5.

Nokian kaupunki luovuttaa lisää omarantaisia omakotitontteja Viinikanniemen uudelta asuinalueelta. Yksitoista omakotitonttia myydään avoimella huutokaupalla Huutokaupat.com-myyntikanavassa 3.-22.5.2022.

Viinikanniemen saarimainen alue rajoittuu Pyhäjärveen.

Toukokuussa huutokaupattavat Viinikanniemen tontit ovat omarantaisia ja niille voi rakentaa 20 k-m²:n rantasaunan. Korttelissa 164 sijaitsevat tontit 1-7 ja 10-12 sekä korttelissa 165 sijaitseva tontti 3 ovat mukana 3.5. käynnistyvässä huutokaupassa. Tonttien myyntiehdot ja pohjahinnat julkaistaan Huutokaupat.com-palvelussa, kun huutokauppa käynnistyy.

– Myyntiin tulevien tonttien pinta-alat ovat noin 700-1400 m² ja rakennusoikeus 210-320 m² tonttikoosta riippuen. Viinikanniemen omakotitontit ovat heti rakennettavissa ja niille tulee rakentaa omakotitalo kolmen vuoden kuluessa tontin omistusoikeuden siirtymisestä, sanoo maankäyttöinsinööri Teemu Valkolehto.

Viinikanniemen ensimmäiset tontit kysyttyjä

Viinikanniemen asuinalue on yhteensä kymmenen hehtaarin kokoinen ja siellä tulee asumaan noin 200 asukasta. Ensimmäiset omarantaiset tontit myytiin avoimella huutokaupalla 21.2.-20.3.2022.

– Viinikanniemen omakotitontit ovat ainutlaatuisia Pirkanmaalla, sillä rantatontteja on harvoin tarjolla. Ensimmäisten tonttien kysyntä oli erittäin hyvä ja huutokauppa toteutui sujuvasti. Vastaamme voimakkaaseen kysyntään ja luovutamme heti tänä keväänä lisää omarantaisia tontteja alueelta, kertoo kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen.

Niemisen mukaan Viinikanniemen saarimaisen alueen keskelle jää vielä myöhemmin luovutettavaksi kymmenen omakotitonttia.

Tontteihin tutustuminen maastossa

Viinikanniemeen on valmistunut kunnallistekniikka vuoden 2021 aikana ja kadut on asfaltoitu. Alueelle pääsee ajamaan autolla ja tontteihin on mahdollista tutustua itsenäisesti. Tontit merkitään maastoon kyltein ennen myynnin aloittamista. Lisäksi tonttien rajanurkat merkitään puupaaluilla.

Lisätiedot:
kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen, p. 040 133 4780