Nokian Viinikanniemen ensimmäiset rantatontit myyntiin helmikuussa – 10 uutta omakotitonttia tarjolla Pyhäjärven rannalta

Nokian kaupunki luovuttaa ensimmäiset kymmenen omakotitonttia Viinikanniemen uudelta asuinalueelta. Omarantaiset tontit myydään avoimella huutokaupalla verkkopohjaisessa myyntikanavassa 21.2.-20.3.2022.

Ilmakuva Viinikanniemen saarimaisesta alueesta, jota ympäröi Pyhäjärvi rantoineen.

– Viinikanniemen uusien tonttien huutokauppa alkaa maanantaina 21.2. ja linkki huutokauppa-alustaan julkaistaan Nokian kaupungin verkkosivuilla osoitteessa www.nokiankaupunki.fi/viinikanniemi. Kaupunki tiedottaa myyntiprosessista vielä tarkemmin ennen huutokaupan alkamista, kertoo kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen.

Viinikanniemen omakotitontit ovat heti rakennettavissa ja niille tulee rakentaa omakotitalo kolmen vuoden kuluessa tontin omistusoikeuden siirtymisestä.

Uusi asuinalue Pyhäjärven rantaan

Viinikanniemen uusi asuinalue on yhteensä kymmenen hehtaarin kokoinen ja siellä tulee asumaan noin 200 asukasta. Omarantaiset tontit kiertävät Viinikanniemeä kahdessa korttelissa. Saarimaisen alueen keskelle sijoittuu kymmenen omakotitontin kortteli, jossa talot on mahdollista rakentaa niin, että niistä aukeavat näköalat Pyhäjärvelle.

– Helmikuussa myyntiin tulevien tonttien pinta-alat ovat noin 740-1500 m² ja rakennusoikeus 250-360 m² tonttikoosta riippuen. Kaikilla näillä tonteilla on lisäksi 20 k-m²:n rantasaunan rakennusoikeus sekä yhden laiturin sijoitusoikeus vesialueelle. Rakentamisessa on huomioitava muun muassa yhdenmukaiset julkisivuvärit ja -materiaalit sekä rantavyöhykkeen säilyminen metsäisenä, sanoo maankäyttöinsinööri Teemu Valkolehto.

Nokian kaupunki myy ensimmäisen luovutuserän jälkeen lisää omakotitontteja Viinikanniemestä kuluvan vuoden aikana. Tiedot seuraavista myyntiin tulevista tonteista julkaistaan kaupungin verkkosivustolla sekä sosiaalisen median kanavissa.

Viinikanniemen tontti-ilta verkossa 15.2.

Viinikanniemen omakotitonteista kiinnostuneille järjestetään maksuton ja kaikille avoin tapahtuma verkossa tiistaina 15.2. klo 17 alkaen. Tontti-illassa esitellään helmikuussa luovutettavat uudet omakotitontit ja kerrotaan niiden myyntiprosessista, alueen asemakaavasta sekä rakennusmääräyksistä.

Tontti-iltaa varten voi lähettää etukäteen kysymyksiä Viinikanniemen tontteihin tai rakentamiseen liittyen. Kysymykset tulee lähettää sähköpostitse perjantaihin 11.2. mennessä osoitteeseen: arto.heikkinen@nokiankaupunki.fi. Nokian kaupungin asiantuntijat vastaavat kysymyksiin tontti-illan aikana. Tapahtuman aikana voi myös esittää kysymyksiä chatissa.

Liittymislinkki tontti-illan verkkotapahtumaan julkaistaan Nokian kaupungin verkkosivuilla osoitteessa: www.nokiankaupunki.fi/viinikanniemi.

Tontteihin tutustuminen maastossa

Viinikanniemeen on valmistunut kunnallistekniikka vuoden 2021 aikana ja kadut on asfaltoitu. Nokian kaupunki huolehtii katujen auraamisesta viikon 7 alusta alkaen, jotta alueelle pääsee ajamaan autolla ja tontteihin on mahdollista tutustua.

Helmikuussa luovutettavat kymmenen tonttia merkitään maastoon kyltein ennen myynnin aloittamista. Lisäksi tonttien rajanurkat merkitään puupaaluilla.

Lisätiedot medialle:
kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen, puh. 040 133 4780

Nokian kaupunki luovuttaa Viinikanniemen uudelta asuinalueelta 10 uutta rantatonttia, jotka tulevat myyntiin helmikuussa 2022. Myytävät tontit on merkitty karttaan sinisellä rajauksella.