Nokian Taidetalon tilat varattavissa syyskaudelle

Nokian Taidetalolla jatketaan kokeilua, jossa vapaa-aikapalvelujen hallinnoima tila annetaan kansalaistoiminnan omaehtoiseen ja kokeilevaan käyttöön. Tilasta ei toistaiseksi peritä vuokraa, vaan vastikkeellisuus syntyy siellä järjestettävästä toiminnasta. Tila on laajasti nokialaisten kansalaistoimintaa järjestävien yhdistysten käytettävissä asukkaille tarkoitettuun toimintaan, myös vakiovaraukset ovat mahdollisia. Varauksia voi tehdä koko kauden, mutta toimintakauden ennakointia varten niitä toivotaan tehtävän erityisesti 30.8. mennessä. Nämä varaukset vahvistetaan 31.8. jälkeen.

Tilavaraukset vapaa-aikapalveluista

Tilan voi varata verkkolomakkeella vapaa-aikapalveluista. Varaustilanteen voi tarkistaa varauskalenterista. Avaimet haetaan arkisin klo 9–15 vapaa-aikapalvelujen toimistolta kirjasto- ja kulttuuritalo Virrasta (1.krs, Välikatu 11). Kulttuuri- ja kansalaistoiminnan seuraparlamentti on luonut toiminnalle tilavaraajia koskevat pelisäännöt yhdessä vapaa-aikapalvelujen ja tilapalvelujen kanssa.

Kokeilusta vastaa kulttuuri- ja kansalaistoiminnan seuraparlamentti, joka kehittää toimintamallia yhdessä kaupungin kanssa. Seuraparlamentti tekee kokeilun aikana toimintamallista ja vastikkeellisuudesta ehdotuksen vapaa-aikajaoston marraskuun kokoukseen. Maksuttomuus on tällä erää voimassa 31.12.2022 saakka. Mahdollisista muutoksista mm. vastikkeellisuuteen tiedotetaan kokeilun edetessä ja toimintamallin kehittyessä.

Lue lisää tilojen kokeilevasta käytöstä Taidetalolla verkkosivuilta.

Tiedustelut tilavarauksiin liittyen:

vapaa-aikakeskus@nokiankaupunki.fi

Lisätietoja tilojen kokeilevasta käytöstä:

Jyrki Käkönen
puheenjohtaja