Nokian kaupunki pyytää ehdotuksia kulttuuri-, nuoriso-, liikunta- ja vapaaehtoistoimijoiden palkintojen saajista

Vapaa-aikajaosto päättää vuosittain kulttuuri-, nuoriso-, liikunta- ja vapaaehtoistoimijoiden palkitsemisesta. Palkinnon voi saada henkilö tai yhteisö merkittävästä teosta tai toimialan hyväksi tai edistämiseksi tehdystä työstä sekä pitkäaikaisesta vapaaehtois- tai hyväntekeväisyystyöstä Nokialla. Ehdotuksia voi lähettää vapaa-aikapalveluihin 26.9.2022 saakka.

Kulttuuripalkinto myönnetään nokialaiselle henkilölle tai yhteisölle ansioista Nokian taide- ja muun kulttuurielämän edistämiseksi taikka merkittävästä kulttuuriteosta. Kulttuuripalkinto voidaan jakaa usean henkilön kesken. Palkinnon voi saada vain kerran.

Liikuntatekopalkinto myönnetään nokialaiselle henkilölle tai yhteisölle merkittävästä liikunta- tai urheiluteosta tai muusta työstä Nokian liikuntaelämän edistämiseksi ja kehittämiseksi.

Nuorisotoimijapalkinto myönnetään henkilölle tai yhteisölle merkittävästä nuorten parissa tehtävästä työstä.

Vuoden vapaaehtoistoimijan stipendillä voidaan palkita yksityishenkilö, yhdistys tai muu toimija, joka on tehnyt pitkäaikaista vapaaehtois- tai hyväntekeväisyystyötä Nokialla.

Palkinnon saajan kotipaikka voi olla muukin kuin Nokia, mikäli teko liittyy merkittävällä tavalla Nokiaan. Palkintojen jakokriteereihin voi tutustua tarkemmin vapaa-aikapalveluiden avustusohjeen sivuilla 13 ja 14.

Jätä ehdotus palkittavista 26.9. mennessä verkkosivuilla

Esityksiä palkinnon saajiksi voi tehdä Nokian kaupungin verkkosivuilla. Vapaa-aikajaosto päättää palkintojen saajista 5.10.2022. Palkintojen saajat julkaistaan palkintojen jaon yhteydessä Nokian kaupungin itsenäisyyspäivän juhlassa 6.12. 2022.

Ehdota palkinnon saajaa

Uutisen etusivun kuva: Vuoden 2021 itsenäisyyspäivän juhla järjestettiin koronapandemian vuoksi supistetusti. Kuvassa vuonna 2021 nuorisostipendillä palkittu Markus Koski, liikuntastipendin saaja Sara Pihlajamäki sekä vuoden vapaaehtoistoimijana palkitun Siuro Cruisers ry:n Riku Kivimäki ja Mika Loppinen.