Nokian kaupunki on luopumassa tarpeettomista kiinteistöistään

Nokian kaupunki suunnittelee luopuvansa eräistä heikkokuntoisista tai kaupungin ydintoiminnan ulkopuolella olevista kiinteistöistään. Kaupunginhallitukselle laaditun ehdotuksen mukaan nämä rakennukset myydään tai puretaan. Samalla on tarkoitus vapauttaa resursseja muiden rakennusten kehittämiseen ja kunnostamiseen.

Ehdotuksessa rakennuskanta on jaettu vuonna 2016 hyväksytyn toimitila- ja kiinteistöohjelman periaatteiden mukaisesti neljään salkkuun. Jako on tehty pääosin kiinteistöjen kunnon ja käyttötarkoituksen perusteella. Rakennuskannan luokittelun tarkoitus on linjata kunkin rakennuksen kehitys ja rooli tulevaisuudessa siten, että kiinteistöt palvelevat mahdollisimman hyvin Nokian kaupungin ydintoimintaa.

Nokian kaupunginhallitus on käsitellyt alustavasti asiaa 15.10. Tavoite-aikataulun mukaisesti asiasta päätetään marraskuun 2018 aikana.

Päätöksenteon jälkeen ensimmäiset toimenpiteet aloitetaan jo tänä vuonna. Rakennukset on tarkoitus myydä ja purkaa vaiheittain tulevina vuosina.

Lisätiedot:

Tiedote_Nokian kaupunki 23.10.2018

Rakennusomaisuuden salkutus 2018

Nokian kaupungin toimitila- ja kiinteistöohjelma