Nokia-viikon ja kesän ohjelmaa valmistellaan

Nokian kaupungin kulttuuripalvelut kutsuu nokialaisia toimijoita järjestämään tapahtumia ja tilaisuuksia kaupungin nimikkoviikolle, Nokia-viikolle, jota vietetään 19.-27.5.2018. Hinttalan kotiseututalon ja Pirkkalaistorin kesän esiintyjähaku on käynnissä 9.3.2018 saakka ja Hinttalan kesänäyttelyiden hakuaika päättyy 28.2.2018.

Kaikki mukaan Nokia-viikolle
Nokian kaupungin vuosittaista nimikkoviikkoa, Nokia-viikkoa vietetään jälleen toukokuussa 19.-27.5.2018. Nokia-viikko on nokialaisten yhteinen tapahtuma, jonka ohjelman tuottamiseen osallistuu joka kevät kymmeniä yhteistyökumppaneita: yhdistyksiä, yksityishenkilöitä, yrityksiä ja muita toimijoita. Nimikkoviikon tarkoituksena on esitellä muun muassa kaupungin kaunista ja monipuolista ympäristöä, sen historiaa ja nykypäivää, palveluita sekä harrastusmahdollisuuksia ja muita vapaa-ajan toimintoja. Nokian kaupungin kulttuuripalvelut kutsuukin nokialaisia mukaan järjestämään ohjelmaa! Mukaan ovat tervetulleita monenlaiset kaikille avoimet, Nokiaan liittyvät tilaisuudet. Tapahtumatietoja voi ilmoittaa sähköisellä lomakkeella 9.3.2018 saakka.

Ilmoittaudu esiintyjäksi kulttuuripalveluiden kesäkeikoille Hinttalaan ja torille
Nokian kaupungin kulttuuripalvelut tarjoaa nokialaisille esiintyville musiikki- ja tanssiryhmille kesäkeikkoja Hinttalan kotiseututalolla ja Pirkkalaistorilla pientä korvausta vastaan kesä-elokuussa. Kesäkeikkojen tarkoituksena on antaa paikallisille esiintyville ryhmille, kuten kuoroille tai kuorojen pienryhmille, tanssiryhmille, laulu- ja soitinyhtyeille sekä nuorille musiikinharrastajille esiintymismahdollisuuksia ja tarjota yleisölle kesäisiä kulttuurielämyksiä.

Esiintymisistä maksetaan 85 euron kesäkeikkapalkkio.  Ohjelmakokonaisuuksia voidaan yhdistellä ja teemoittaa hakemusten perusteella samaan tilaisuuteen. Yhdelle ryhmälle sovitaan esiintymisiä pääsääntöisesti yksi tai kaksi. Äänentoistosta esiintyjät vastaavat itse. Jos samalla kesäkeikalla esiintyy useampia ryhmiä, voidaan yhden ryhmän kanssa sopia myös muiden tilaisuuden esiintyjien äänentoiston hoitamisesta, jolloin ryhmälle maksetaan 50 € lisäkorvaus äänentoistosta. Kulttuuripalvelut hoitaa kesäkeikkojen lupa-asiat ja tiedottaa esiintymisistä yleisölle. Kesäkeikkoja ei voi yhdistää kolmannen osapuolen järjestämään tapahtumaan.

Pirkkalaistorilla kesäkeikat soitetaan keskiviikkoisin viikkotoripäivänä 6.6.-25.7. klo 11-12. Erikseen sovittaessa voidaan tilaisuuteen tuoda Armas-torilava. Hinttalan kotiseututalolle haetaan esiintyjiä keskiviikkoisin järjestettäviin Hinttala soi -iltoihin, mutta myös muihin ajankohtiin voi esiintymisiä tarjota. Hinttala soi -iltoja järjestetään 6.6.-8.8.2018. Hinttalan museoympäristö kesäkahviloineen tarjoaa puitteet myös muille kulttuuritapahtumille ja -tilaisuuksille, ehdotuksia ja toiveita voi esittää kulttuuripalveluille.

Kesänäyttelyiden hakuaika meneillään
Hinttalan kotiseututalon pihapiirissä olevassa aittarivissä järjestetään kesäaikaan vaihtuvia kuvataide- ja käsityönäyttelyitä. Kesän 2018 näyttelyaikojen hakuaika on 1.1.-28.2.2018. Näyttelyaitasta peritään vuokraa 32€/viikko/aitta (sis. alv. 24%). Näyttelyaikoja haetaan sähköisellä lomakkeella.

Nokia-viikon ja Hinttalan kesän ohjelmaa koordinoi Nokian kaupungin kulttuuripalvelut.
Ohjelmaehdotusten tulee olla perillä 9.3.2018 mennessä.
Tiedustelut p. 040 1334 101 tai kulttuuri@nokiankaupunki.fi