Lasten kyläkarnevaalit kannustaa yhdessä tekemiseen

Lasten kyläkarnevaalit on Pirkanmaalla kiertävä yhteisö- ja monitaiteellinen tapahtuma koko perheelle. Yhteisötaidekoulu Hehkumahkun yhteistyökumppaneineen järjestämä tapahtuma järjestetään lauantaina 10.9. klo 13-17 Knuutilan kartanolla. Tapahtumaan on vapaa pääsy, ja se on Operaatio Pirkanmaan kuntiin järjestettävää ohjelmistoa.

Luvassa on taidepajoja ja yhteisötaiteellista toimintaa, esityksiä, satuhahmoja ja monenmoista hauskaa tekemistä lapsille ja perheille! Nokialla tapahtuman järjestäjinä ovat Yhteisötaidekoulu Hehkumahkun rinnalla Siuro-Seura ry., Knuutilan kartano ja Nokian näyttelijäyhdistys ry.

klo 13 Festivaalin yhteinen avaus
klo 13:15 Jättinukkeohjelmaa ja jättisaippuakuplia alueella
klo 13:30-14 Sirkustyöpaja Ruuti-klovnin ohjaamana
klo 14:30-14:55 Satu Saturnuksen avaruusaiheinen työpaja
klo 15 Höpinätötterö
klo 15:30 Jättinukkeohjelmaa ja jättisaippuakuplia alueella
klo 15:30-16 Sirkustyöpaja Ruuti-klovnin ohjaamana
klo 16 Lasten disco
klo 16:15-16:45 Satu Saturnuksen avaruusaiheinen työpaja
klo 16:45-17:00 Yhteinen tapahtuman lopetus

Nokian näyttelijäyhdistyksen työpajassa voi askarrella lumikuningattaren kruunun tai ritarin silmänaamion, esimakuna Etunäyttämön syksyllä ensi-iltansa saavasta H.C.Andersenin Lumikuningatar-esityksestä. Ohjelman muutokset ovat mahdollisia, päivittyvät tiedot löydät Facebookin tapahtumasta.

Yhteisötaidekoulu Hehkumahku on uusi yhteisötaiteellista opetusta ja tekemistä tarjoava ja tutkiva taidekoulu. Sen pääasiallinen tarkoitus on luoda yhteisöllisempää taiteen tekemistä sekä tarjota matalan kynnyksen mahdollisuuksia kokeilla erilaisia taidemuotoja. ”Hehkumahkussa uskomme yhdessä tekemisen iloon ja tahdomme kannustaa perheitä yhteisen luovan tekemisen pariin!”

Kulttuuritempauksia järjestetään yli 70 Pirkanmaalla

Kyläkarnevaalit on yksi Operaatio Pirkanmaan  syyskuun kulttuuritempauksia. Parhaillaan Nokialla on käynnissä myös #taidejahti samanaikaisesti Pirkkalan ja Ylöjärven kanssa. Kyseessä on kulttuuritempaus, jossa yhdistyvät keramiikkaveistosten etsiminen luonnosta ja Itämeren eri lajeista kertominen. Vihjeet jaetaan sosiaalisessa mediassa tunnisteella #taidejahti, löytäjä saa pitää uniikin teoksen. Tempaus alkoi Itämeripäivänä 25.8. ja jatkuu 11.9. saakka. Lue lisää kulttuuripääkaupunkihaun työtä jatkavasta hankkeesta www.operaatiopirkanmaa.fi . Voit myös tilata sähköpostiisi uutiskirjeen.