Taidejahdissa etsitään itämeriaiheisia keramiikkaveistoksia

#Taidejahti on Nokialla, Pirkkalassa ja Ylöjärvellä järjestettävä kulttuuritempaus, jossa yhdistyvät keramiikkaveistosten etsiminen luonnosta ja tiedon jakaminen Itämeren eri lajeista. Vihjeet jaetaan sosiaalisessa mediassa, löytäjä saa pitää uniikin teoksen. #Taidejahti alkaa Itämeripäivänä 25.8. jatkuen 11.9. saakka tai kunnes kaikki teokset on löydetty. Ohjelma on osa Operaatio Pirkanmaan kulttuuritempauksia.

Tempauksessa etsitään piilotettuja itämeriaiheisia, uniikkeja keramiikkaveistoksia, jotka löytäjä saa pitää. Piilotettuna on 10 erilaista veistosta jokaisessa kunnassa. Geokätköilyn tapaan piilotettujen veistosten sijainnit paljastetaan vihjeinä sosiaalisessa mediassa: instagram-tilillä @taidejahti sekä tapahtuman Facebook-sivulla. Samalla jaetaan tietoa jahdissa mukana olevista Itämeren lajeista ja niiden ominaisuuksista osana ainutlaatuista ekosysteemiä. Veistoksen löytäjää kehotetaan ottamaan teoksesta kuva ja jakamaan se instagramissa käyttäen avainsanaa #taidejahti.

#Taidejahdin toteuttaa taiteilijatyöryhmä Toûa Heinonen – Julia Kukkonen, ja sen mahdollistaa Operaatio Pirkanmaa osana Kulttuuritempausten sarjaa.

#Taidejahti
25.8.-11.9.2022
Nokia, Pirkkala, Ylöjärvi
Instagram: @taidejahti
Facebook-tapahtuma: #TAIDEJAHTI

Toûa Heinonen
art.of.toua@gmail.com
p. 045 6768 654

Julia Kukkonen
julia.kukkonen@outlook.com
p. 044 5425 108

Operaatio Pirkanmaa on kulttuuripääkaupunkihaun jatkohanke 2022–2024. Lue lisää hankkeen verkkosivuilta, voit myös tilata sähköpostiisi uutiskirjeen.