Kuudesluokkalaisille ja yläkoululaisille maskisuositus

Nokian kouluissa otetaan käyttöön maskisuositus kuudesluokkalaisille ja yläkoululaisille THL:n ja alueellisen pandemiaohjausryhmän linjausten mukaisesti. Kouluissa varaudutaan noin 3-4 kasvomaskiin päivässä per oppilas koulupäivän pituudesta riippuen.

”Käytännössä maskien jakelu kouluissa ja koulukuljetuksiin käynnistyy asteittain huomisesta 14.1. alkaen. Maskisuosituksen laajentaminen tarkoittaa Nokialla noin 6000 kertakäyttömaskia päivässä. Opettajat ohjeistavat oppilaita maskien oikeassa ja turvallisessa käytössä”, kertoo Nokian kaupungin johtava rehtori Kari Lähde.

Pirkanmaan alueellinen pandemiaohjausryhmä tiedotti 12.1. uusista suosituksista koskien uimahallien ja kirjastojen käyttöä. Nokian kaupungissa on voimassa perusturvalautakunnan päätökset koronarajoituksista ja -suosituksista 31.1. saakka. Mikäli rajoituksiin tulee muutoksia, kaupunki tiedottaa asiasta heti kun mahdollista.

Lisätietoa maskisuosituksesta:

Maskisuositus Pirkanmaan sairaanhoitopiirin verkkosivuilla

Lisätietoa voimassa olevista Nokian koronarajoituksista:

Verkkouutinen Nokian koronarajoituksista (8.1.2021)

Lisätiedot koulujen osalta:

johtava rehtori Kari Lähde, 040 1334 797