Kulttuuripaneeleissa voit vaikuttaa Nokian kaupungin kulttuuriohjelman toimeenpanoon

Keräämme kaikille avoimissa Kulttuuripaneeleissa kuntalaisten ja kulttuuritoimijoiden näkemyksiä siitä, miten kaupungin ensimmäistä kulttuuriohjelmaa toteutetaan monialaisena yhteistyönä.

Kaupunginvaltuusto hyväksyi Nokian kaupungin ensimmäisen kulttuuriohjelman ”Juurevasti urbaani Nokia 2030” toukokuussa 2023. Kyseessä on kaupunkitasoinen suunnitelma, jossa korostuvat yhteistyö sekä kaupunkiorganisaation sisällä että muiden kulttuuritoimijoiden kesken.

Avoimissa yleisötilaisuuksissa keskustellaan kulttuuriohjelman kärkiteemoista

Järjestämme syksyn aikana kolme avointa yleisötilaisuutta. Jokaisessa tapaamisessa avaamme yhtä kulttuuriohjelman kolmesta kärkiteemasta ja pureudumme aiheeseen yhdessä kiinnostavien panelistien kanssa. Tilaisuudet järjestetään kirjasto- ja kulttuuritalo Virran Hiomo-salissa, Välikatu 11.

To 5.10. klo 18–20 Jokaisen nokialaisen kulttuuri
Miten tuomme kulttuuria mahdollisimman monen nokialaisen arkeen ja madallamme kynnystä osallistumiseen? Miten saamme kaupunkilaisten äänen näkymään ja kuulumaan kulttuuripalveluissa?

To 26.10. klo 18–20 Juuriaan vaaliva, uudistuva kaupunkiympäristö ja –kulttuuri
Miten rakennamme viihtyisämpää kaupunkiympäristöä taiteen avulla juuria unohtamatta? Entä mistä tiloja kulttuuritoimintaan? Miten ohjelmassa painotettavat juurevuus ja urbaanius toteutuvat ympäristössä ja toiminnassa nykyisin tai mihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota jatkossa? Mikä huolestuttaa tai ilahduttaa?

To 23.11. klo 18–20 Näkyvä ja tuntuva Nokia
Miten teemme tapahtumien järjestämisestä Nokialla helpompaa? Millä keinoin voimme tukea taiteen ja kulttuurin ammattilaisten ja muiden luovan alan yrittäjien toimintamahdollisuuksia ja elinkeinoa?

Ilmoittaudu ennakkoon

Tarjoilun vuoksi Kulttuuripaneeleihin on ilmoittauduttava ennakkoon. Paikan voit varata jo nyt Lyytissä. Voit poimia sinua kiinnostavat teemat tai osallistua kaikkiin tilaisuuksiin kiinnostuksesi mukaan. Lisätietoa tilaisuuksien ohjelmasta on tulossa lähiaikoina, joten seuraathan viestintäämme Nokian kaupungin verkkosivuilla ja somekanavissa.

Ilmoittaudu Kulttuuripaneeleihin
Tutustu kulttuuriohjelmaan