Kulttuurin välitilatoimijat kevätkaudelle on valittu

Nokian Taidetalolla on aloittanut toimintansa taiteilijaryhmä Taideremmi, ja vanhalla lukiolla luokkia on työskentely- ja harjoitustiloina. Välitilat ovat väliaikaisesti tyhjillään olevia tiloja, jotka annetaan maksutta taide- ja kulttuuritoimijoiden käyttöön avoimen haun kautta.

Välitiloja oli haettavana Nokialla nyt toista kertaa. Mallia on pilotoitu Tampereella ja kehitetty osana kulttuurin alueellista kehittämishanketta, Operaatio Pirkanmaata. Nokialla haettavia kohteita olivat toisellakin hakukierroksella Taidetalon alakerta ja vanhan lukion luokkatiloja. Päätös kulloinkin ajankohtaisista välitiloista tehdään yhteistyössä kaupungin tila- ja kulttuuripalvelujen kesken.

Taiteilijakollektiivi TaideRemmin näyttely avautunut Taidetalolla

Nokian Taidetalon alakertaan välitilatoimijaksi valittiin taiteilijakollektiiivi TaideRemmi, johon kuuluvat Leo Hå, Ilmari Immonen, Kari Kaellaan, Riitta-Liisa Oulujärvi ja Katriina Viitaniemi. Avausnäyttely kantaa nimeä La Prima Mostra (Ensimmäinen näyttely). Esillä on pronssi- ja paperimassaveistoksia sekä öljy- ja akryylimaalauksia railakkaasta nuoruuden ennakkoluulottomuudesta konstruktivismin täsmälliseen harkitsevuuteen. Tussipiirustukset edustavat täsmällistä ja hyvin meditatiivista tekemistä.

”Kevään aikana tarkoituksemme on järjestää myös minikursseja. Luvassa on ainakin paperimassakurssi, alumiinillemaalausintro sekä epoksiveistoskurssi”, kertoo Leo Hå Taidetalolta. ”Suunnitelmissamme on antaa takahuone myös vieraileville taiteilijoille kolmen viikon jaksoissa”. Hakemuksia voi lähettää hänelle osoitteeseen maalaukset@leoha.fi.

Taidetalon alakerta on TaideRemmin käytettävissä 15.8.2024 saakka. Talon yläkerta on vuokrattu Nokian Yrittäjät ry:n yhteisölliseen toimintaan.

Prima Mostra (Ensimmäinen näyttely)
Nokian Taidetalo, Souranderintie 7
Avoinna 23.1. – 3.3.2024
ti – to klo 13 – 17 ja la – su klo 11 – 17

Lisätietoja sähköpostitse osoitteesta tiedustelut@leoha.fi.

Välitilatoimijat vanhalla lukiolla keväällä 2024

Lukion tiloihin valittiin seuraavat toimijat ajalle 8.1.–31.5.2024:

Nokia-Seura ry. / Eija Teivas, ympäristötaide
Nokian näyttelijäyhdistys ry., teatteri
Tiina Knuuttila, kuvataide
Jenni Eskola, kuvataide
Kati Vaaranmaa ja Steven Gourlay, kuvataide
Pasi Karppi, teatteri
Mikani Balance ry., tanssi
Shakkiseura CC Nokia
Mariitta Tähtinen, tanssi
Varhaiseläkeläiset, vapaa toimintaryhmä