Hinttalan kesässä 11 000 kävijää, aukioloa jatketaan 2.10. saakka

Hinttala on monipuolinen vierailukohde: kotiseutumuseo, kahvila, vaihtuvat näyttelyt ja erilaiset tapahtumat houkuttelivat tänäkin kesänä ison kävijämäärän, sillä elokuun loppuun mennessä kävijöitä oli noin 11 000. Ohjelmaa olivat mukana tuottamassa muun muassa yhdistykset, esiintyvät taiteilijat ja vapaaehtoiset. Hinttalan kahvilan ja museon aukioloaikoja jatketaan, ja alue onkin avoinna 2.10. saakka tiistaista sunnuntaihin.

Hinttalan kesän ohjelmassa nähtiin sekä perinteitä aiemmilta kesiltä että monia uutuuksia. Lapsiperheille suunnattuja olivat esimerkiksi kulttuuriosuuskunta Uulun soitinkokeilupajat, kirjaston satutunnit ja nukketeatteriesitykset, jousipyssypajat ja toiminnalliset museokierrokset. Keppihevosrata ja omatoimiverstas olivat päivittäin käytössä. Birckalan Muinaisaikayhdistys vieraili ”Muinaisaika saapuu Hinttalaan” -teemalla, vierailulle toivottiin jo jatkoa. Monipuolisessa ohjelmassa oli myös rumpurentoutuksia, viikoittainen taiji, runotuokioita, kirjallisuuspiirin kokoontumiset, rentouttavat runoväritystuokiot ja erilaiset konsertit. Aitoissa vaihtuivat viikottain näyttelyt ja käsityöläisten kesäpuodit. ”Kulttuurin kesä näyttäytyi koko maassa todella vilkkaana, ja mekin olemme erittäin tyytyväisiä Hinttalan kävijämäärään”, kertoo kulttuurikoordinaattori Pia Keltti Nokian kaupungin kulttuuripalveluista. Myös Nokian Työläiskotimuseot olivat avoinna sunnuntaisin kesäkuun alusta elokuun loppuun, kävijöitä oli useampia kymmeniä joka viikonloppu.

Hinttalan kausi jatkuu lokakuun alkuun

Hinttalan Kahvila on päättänyt jatkaa aukioloaikaa 2.10. saakka. ”Meille on tullut toiveita kauden jatkamisesta ja iloksemme pystymme tähän kysyntään vastaamaan”, kertoo kahvilayrittäjä Maiju Pyykkö. Myös kesäkuussa 2022 avautunut Menneen ajan ruoat– ja Näkökulmia aikaan -näyttelyt ovat vierailijoille avoinna omatoimisesti kahvilan ja museon aukioloaikoina.

Aukioloajat

Hinttalan kotiseutumuseo ja Hinttalan Kahvila