Nokian kaupunki julkaisi uuden palvelukartan

Nokian kaupunki on ottanut käyttöön uuden palvelukartan. Kartasta asukkaat voivat löytää kattavasti kaikki kaupungin tarjoamat palvelut esimerkiksi päiväkodeista terveys- ja sosiaalipalveluiden toimipisteisiin ja matonpesupaikoista hiihtolatuihin.

Palvelukohteita on uudessa kartassa jo yli 200 kappaletta. Useista palvelupisteistä löytyvät myös tarkemmat yhteystiedot ja linkit toimipisteiden kaupungin verkkosivuille ja lisätietoihin.

Paikkatietoasiantuntija Lauri Vähätalo kertoo, että ajatuksena palvelukartan toteuttamisessa on ollut sen helppokäyttöisyys ja ajantasaisuus.

– Palvelukartta palvelee myös liikkuvaa mobiilikäyttäjää ja paikantaa käyttäjän sijainnin, jolloin lähin museo, lenkkipolku tai vaikkapa leikkipuisto on helppo löytää. Erillistä sovellusta ei tarvitse ladata.

Kartalla esitetty paikkatieto on kaupunkilaisten arvioitavissa ja kommentoitavissa. Palautetta voi lähettää palvelussa kerrottuihin sähköpostiosoitteisiin. Palvelua kehitetään jatkuvasti.

Karttapalvelu on toteutettu yhteistyössä ESRI Finlandin kanssa. Tästä pääset siirtymään palvelukarttaan.

Lisätiedot:

Anne Holopainen,