Nokian kaupungin toiminta muuttuu Suomen hallituksen linjausten mukaisesti

Kaupungin toimintaan tulee merkittäviä muutoksia Suomen hallituksen julkistamien uusien linjausten myötä. Kaupungin valmiusjohtoryhmä on myös päättänyt uusista, huomenna tiistaina 17.3. voimaan tulevista muutoksista, esimerkiksi Nokian lukion opetuksen siirtymisestä etäopetukseen.

Hallitus linjasi 16.3. lisätoimenpiteistä koronavirustilanteen hoitamiseksi Suomessa. Linjattujen toimenpiteiden tarkoituksena on suojata väestöä sekä turvata yhteiskunnan ja talouselämän toiminta. Linjaukset ovat voimassa 13.4. asti. Hallitus on todennut yhteistoiminnassa tasavallan presidentin kanssa, että maassa vallitsee koronavirustilanteen vuoksi poikkeusolot.

Nokian kaupunki tiedottaa Suomen hallituksen linjausten vaikutuksista lisää tiistaina 17.3.

”Päätökset on tehty sen johdosta, että koronaviruksen leviämistä saadaan hidastettua ja riskiryhmiä suojattua. Nokian kaupunki on valmistautunut jo ennakollisesti monin eri tavoin tulevaan. Vaikeassa ajassa tärkeää on olla rauhallinen, noudattaa ohjeita ja olla tarpeettomasti kuormittamatta palveluita. Pidetään toisistamme hyvää huolta”, sanoo kaupunginjohtaja Eero Väätäinen.

Lukio siirtyy etäopetukseen jo tiistaina, Pirkan opiston opetus keskeytetään

Nokian lukion ensimmäisen ja toisen vuosikurssin opiskelijat siirtyvät etäopetukseen tiistaista 17.3. alkaen 13.4. asti. Näin turvataan mahdollisimman pieni opiskelijamäärä lukiolla ylioppilaskirjoitusten aikaan.

Pirkan opisto koko opetustoiminta keskeytetään 17.3.-13.4. väliseksi ajaksi.

Ikäihmisten lähitorit Setori ja Vihtori ovat suljettuina toistaiseksi 16.3. alkaen.
Ikäihmisten päivätoimintaryhmät Vastamajalla on peruttu 17.3. alkaen.

Nokian kaupungin koronavirus-sivusto