Kirjasto aloittaa livelähetykset Virrasta

Kirjastopalvelut pyrkivät pysymään läsnä ihmisten arjessa myös koronasta johtuvana kirjaston sulkuaikana. Sulkuaika jatkuu ainakin 1.6. saakka. Avaamisesta tiedotetaan erikseen. Kirjastopalvelut aloittavat livelähetykset 6.5. alkaen kirjasto- ja kulttuuritalo Virrasta, Virran Facebook-sivuilla.

Livelähetykset ovat uudenlaisen palvelun matalan kynnyksen kokeiluja. Livelähetykset järjestetään keskiviikkoisin 6.5. ja 13.5. klo 10. Lähetyksistä vastaa kirjaston henkilökunta. Lähetykset ovat katsottavissa Virran Facebook-sivuilla (www.facebook.com/virtanokia/) 14 päivää ensiesityksestä.

Ensimmäiseen livelähetykseen saapuu vieraaksi liikuntapalveluista terveysliikuntakoordinaattori Katri Manninen ohjaamaan herättelevää, virkistävää ja nauruhermoja kutkuttavaa taukojumppaa.

Jälkimmäisessä livessä vierailijoiksi saapuu nuorisopalveluiden työntekijöitä, jotka kertovat nuorille tarjolla olevista palveluista. Kohderyhmänä on tavoittaa erityisesti nuorten vanhempia. Molemmissa sulkuajan livelähetyksissä saadaan myös kirjastohenkilökunnan kirjavinkkejä.

Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virta on kaiken ikäisten kaupunkilaisten ainutlaatuinen yhteisen tekemisen paikka, joka yhdistää pääkirjaston, nuorisotilat, näyttelyt, kahvilan ja monipuoliset kulttuuripalvelut. Arkkitehtonisesti näyttävä rakennus on merkittävä osa Nokian tulevaisuuden urbaania ydinkeskustaa ja keskustan kehittämistä.

Lisätietoja antavat:

Marjo Laakkonen