Kesätyöntekijöiden rekrytointi viivästyy

Nokian kaupunki haki tänä vuonna noin 70 kesätyöntekijää ja harjoittelijaa erilaisiin avustaviin tehtäviin. Hakuaika päättyi eilen 25.3. Rekrytointiprosessin oli tarkoitus päättyä huhtikuun loppuun mennessä, mutta koronavirustilanne viivästyttää sitä. On myös mahdollista, että kaikkia tehtäviä ei täytetä tai että työtehtäviin ja -paikkoihin tulee muutoksia.

Koronaviruspandemiasta johtuen kaupungin toimintaan on tullut merkittäviä muutoksia ja osalla kaupungin työntekijöistä työnteko on keskeytynyt. Kaupunki onkin aloittanut selvitykset henkilöstönsä siirtämisestä toisiin tehtäviin.

Selvityksen valmistumisen jälkeen saadaan tarkempi kuva, kuinka kesätyöntekijöiden työllistäminen ensi kesänä onnistuu. Lisäksi kesätöihin vaikuttavat valtioneuvoston asettamat rajoitukset ja niiden voimassaolo.

Kaupunki kiittää nuoria kesätyöhakemuksista ja toivoo nuorilta kärsivällisyyttä. Kesätyöpaikkojen tilanteesta tiedotetaan kaupungin verkkosivuilla huhtikuun loppuun mennessä.