Yleisö liikkui vilkkaasti Nokia-viikon tapahtumissa

Nokia-viikkoa vietettiin 19.-27.5.2018. Nokian kaupungin vuosittaisen nimikkoviikon järjestelyissä oli jälleen mukana suuri joukko paikallisia toimijoita, seuroja, yhdistyksiä ja yhteisöjä. Mukana tapahtumia toteuttamassa olivat lisäksi Nokian seurakunta ja kaupungin eri palvelualueet.

Viikon ohjelmaan ilmoitettiin mukaan yli sata tapahtumaa, joiden myötä kävijöillä oli tilaisuus tutustua monipuolisesti kulttuuri- ja vapaa-ajantarjontaan, palveluihin, mielenkiintoisiin käyntikohteisiin sekä harrastusmahdollisuuksiin. Viikko huipentui Nokian Yrittäjät ry:n kolmen vuoden välein järjestämään Messut Nokialla -tapahtumaan.

Aurinkoinen sää helli tapahtumakävijöitä ja houkutteli yleisöä erityisesti viikon ulkoilmatapahtumiin. Yleisömäärällisesti suosituimpia tilaisuuksia olivat Messut Nokialla -tapahtuman lisäksi Pirkkalaistorin kevätmarkkinat (1200), Nokian Urheiluautoilijoiden peräkonttikirppis ja rompetori (1000), Puropuiston päiväkodin Vinttiteatterin lastenteatteriesitykset (900) ja viikon avannut Hempan Pumpun juhlakonsertti (400).

Myös Puropuiston päiväkodin bändin lastenkonsertit (400), avoimen sataman päivä Viholassa (400), BC Nokian Palloiluhalli Memorial Tournament (350), paloaseman avointen ovien päivä (300), Musiikkikoulu Onnin (196) kevätkonsertti, Nokia-seuran Historian polku – opastus Haavistolla (200), lasten Hippo – kisat (200), kuntoliikuntatapahtuma Nokian Kymppi (175) ja Nokia Big Bandin puistokonsertti Poutunpuistossa (170) saivat yleisön vilkkaasti liikkeelle.

Nokia-viikolla valittiin myös uusi Miss Nokia. Studio Facen järjestämässä kisassa voittajaksi kruunattiin tamperelainen Marika Eerola.

Viikon aikana eri tapahtumiin osallistui Nokian Yrittäjät ry:n Messut Nokialla -tapahtumaa lukuun ottamatta kaikkiaan noin 8700 kävijää.

Nokian alakoulujen Talent – kilpailun voitto Kankaantaan koululle
Nokia-viikolla järjestettiin myös Nokian alakoulujen välinen Talent – kilpailu, jossa voiton vei Kankaantaan koulun Hilda Välimäki ”Joutsen” -ilma-akrobatia -esityksellään. Nokian lasten parlamentti antaa voittajakoululle 300 euron stipendin, joka on tarkoitettu kaikkien opiskelijoiden käyttöön ja esittäjä saa tuotepalkinnon.

Seuraavan kerran Nokia-viikkoa vietetään 18.-26.5.2019.

Anna palautetta Nokia-viikon ohjelmasta