Vuoden 2020 Nokia-mitalin sai Verte Oy:n toimitusjohtaja Sakari Ermala

Nokian kaupunki myönsi Nokia-mitalin tänä vuonna Verte Oy:n toimitusjohtaja Sakari Ermalalle tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta kaupungin hyväksi. Ermala on tehnyt pitkäjänteistä työtä uuden ECO3 -toimintamallin eteen, sekä tuonut Nokiaa positiivisesti esille sekä valtakunnallisesti että kansainvälisesti. Mitali luovutettiin tiistaina 8. joulukuuta.

”Sakari Ermala ansaitsee kunnianosoituksen siitä, miten hän on nykyhetken tilanteessa vienyt eteenpäin uutta ECO3 -toimintamallia ja edistänyt merkittävästi vientitoimintaa. Hän on tehnyt pitkäjänteistä työtä, joka nyt alkaa näkyä”, sanoo Nokian kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi.

Haapaniemi haluaa mainita erityisesti sen, miten Sakari Ermala on nostanut Nokiaa myönteisellä tavalla maailmankartalle: ”Ermala on erittäin positiivisella tavalla tuonut Nokiaa esille sekä valtakunnallisesti että kansainvälisesti.”

Toimitusjohtaja Ermala on itse hyvin otettu saamastaan tunnustuksesta: ”Olen erittäin kiitollinen Nokian kaupungille saamastani huomionosoituksesta. Kiertotalouteen tehtävä työ on ollut varsin hieno esimerkki toimivasta yhteistyöstä Nokian kaupungin johdon kanssa.”

ECO3 on uudenlainen bio- ja kiertotalouden yritysalue, joka sijaitsee Kolmenkulman alueella Nokialla. Palkittu ja kansainvälisesti noteerattu ECO3 tarjoaa yrityksille tonttien lisäksi merkittävää kansallista ja kansainvälistä näkyvyyttä, kiertotalouden yhteistyötä ja kasvumahdollisuuksia teollisessa mittakaavassa.

Nokia-mitali on arvokas kunnianosoitus

Pronssisen Nokia-mitalin on suunnitellut kuvanveistäjä Raimo Heino. Sen on saanut vuodesta 1967 alkaen yhteensä 60 eri tahoa, joiden joukossa on muun muassa yhteiskunnallisia vaikuttajia, kulttuurin ja taiteen ammattilaisia, yrityksiä ja yhteisöjä. Viime vuonna tunnustuksen sai toimittaja Matti Kuusela.

Mitalin myöntää Nokian kaupunginhallitus ansiokkaasta toiminnasta Nokian hyväksi. Ansiokkaaksi voidaan katsoa poikkeuksellisen mittava panos kaupungin luottamusmiehenä, viranhaltijana tai työntekijänä, yleistä tunnustusta saanut toiminta, joka on huomattavalla tavalla edistänyt Nokian kaupungin aineellista tai henkistä rakentamista tai teko, joka nokialaisen suorittamana on tehnyt Nokian nimeä tunnetuksi ja jolle annetaan erityisen suuri arvo Nokian kaupungin ulkopuolellakin.

Koronatilanteen vuoksi mitali luovutettiin tänä vuonna ajankohtaiset rajoitukset huomioivassa kahvitilaisuudessa.

Jari Haapaniemi,
kaupunginhallituksen puheenjohtaja