Vertaisohjaaja-koulutus nykyisille ja tuleville vesijumppaohjaajille

Nokian kaupunki järjestää maksuttoman Vertaisohjaaja -koulutuksen ikääntyneiden vesijumppaohjauksesta kiinnostuneille 4.1.2023 klo 9.00-12.30 Nokian uimahallilla. Koulutus sopii sekä uusille ohjaajille että kokeneemmille vertaisohjaajille, jotka kaipaavat lisävinkkejä ohjaustyöhön.

Vertaisohjaajat ovat tärkeä osa iäkkäiden harrastustoimintaan. Vertaisohjaajien ohjaamat tunnit voivat lisätä ryhmän yhteisöllisyyden tunnetta ja madaltaa liikuntaharrastuksen kustannuksia. Osa nokialaisista yhdistyksistä käyttääkin säännöllisesti vertaisohjaajia omissa vesijumpissaan. Kaupunki haluaa olla tukemassa näiden vapaaehtoisten ohjaajien tärkeää työtä järjestämällä heille koulutuksia ja tukea. Vertaisohjaajien kouluttaminen on osa kaupungin Vapaaehtoistyön toimintamallia.

Vertaisohjaaja -koulutus ikääntyneiden vesijumppaohjaajille

4.1.2023 klo 9.00-12.30 Nokian uimahallilla, Välikatu 24.

Koulutus sopii sekä uusille ohjaajille että kokeneemmille vertaisohjaajille, jotka kaipaavat lisävinkkejä ohjaustyöhön. Koulutus koostuu luento-osuudesta, joka järjestetään tilaussaunoilla ja käytännön osuudesta, joka järjestetään terapia-altaassa. Ota siis uintivaatteet mukaan!

Koulutuksen käyminen ei sido mihinkään vaan antaa valmiudet toimia vertaisohjaajana esimerkiksi oman yhdistyksen vesijumppatunneilla.

Ilmoittaudu mukaan 2.1. mennessä joko sähköisesti Lyyti-lomakkeella tai suoraan terveysliikuntakoordinaattorille (Sini Karsa 044 4860917, lomailen 17.12.-26.12.).