Vanhustenviikolla tehdään iästä numero – Nokialla monipuolista ohjelmaa senioreille

Valtakunnallista Vanhustenviikkoa vietetään 1.-8.10.203 teemalla ”Tehdään iästä numero”. Nokialla järjestetään viikon aikana monipuolista, maksutonta ja kaikille avointa ohjelmaa varttuneemmalle yleisölle.

Ikävinkki-messut palaavat Vanhustenviikolle

Suositut Ikävinkki-messut järjestetään tiistaina 3.10. klo 11-14, nyt ensimmäistä kertaa Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa. Tapahtumassa on mukana 30 näytteilleasettajaa, joiden esittelypisteillä voi tutustua monipuolisesti nokialaisiin ikääntyneille suunnattuihin palveluihin, kuten pankki, – hoiva-, ja kotipalveluihin, hyvinvointipalveluihin sekä harrastusmahdollisuuksiin.

”Messut tarjoavat ikääntyville ja heidän omaisilleen mainion tilaisuuden tavata toimijoita kasvokkain ja saada tietoa itseä kiinnostavista palveluista saman katon alta”, kertoo tapahtuman tuottaja Erika Honkanen Nokian kaupungin kulttuuripalveluista.

Näytteilleasettajien lisäksi maksuttomassa tapahtumassa on erilaista ohjelmaa. Vuoden 2021 Kultainen Harmonikka -finalisti Eveliina viihdyttää kävijöitä klo 11, 12 ja 13 alkaen. Taidetila Raamin ja Romun näyttelyissä on avoimia opastuksia. Kirjaston Novellihetki tarjoaa rentouttavan tauon messuohjelman keskelle. Messupäivän päättää Nokian Sydänyhdistyksen tarjoama avoin yleisöluento, jonka aiheena ovat lääkkeiden ja luontaistuotteiden yhteisvaikutukset.

Musiikkiluokat ja eläkeläisjärjestöjen ohjelmaryhmät esiintyvät Vanhustenviikon juhlassa – juhlapuhujana Matti Kuusela

Perinteinen Vanhustenviikon juhla järjestetään Kerholassa keskiviikkona 4.10. klo 13. Juhlassa esiintyvät nokialaisten eläkeläisjärjestöjen ohjelmaryhmät sekä Kankaantaan koulun 5 C musiikkiluokan oppilaat. Ohjelmaryhmät tuovat juhlaan tanssia, teatteria ja musiikkia. Juhlapuheen pitää toimittaja Matti Kuusela. Kaupungin tervehdyksen juhlaan tuo kaupunginhallituksen puheenjohtaja Arja Laitinen.

Ohjelmaa jokaiselle arkipäivälle

Vanhustenviikko starttaa maanantaina 2.10. klo 14 Nokian kirkolla Metsäkirkko-tapahtumalla.

Suomen Punaisen Ristin Nokian osasto järjestää suositun ikäihmisten ulkoilupäivän torstaina 5.10. klo 10 alkaen Penttilänpuistossa. Yhteislenkin jälkeen päivä jatkuu Pirkkalaistorilla SPR:n Kotipesässä hernekeitosta ja Pasi Heinon musiikista nauttien.

Perjantaina 6.10. ikäihmiset pääsevät Nokian uimahalliin edullisella 1 € kertamaksulla Vanhustenviikon kunniaksi.

Lähitori Setorilla on päivittäin vaihtuvaa ohjelmaa, kuten musiikkia, vierailevia esiintyjiä ja kevyttä liikuntaa.

Vanhusneuvosto aktiivisesti mukana järjestelyissä

Vanhustenviikon ohjelma syntyy vuosittain yhteistyössä Vanhusneuvoston, nokialaisten eläkeläis- ja kansalaisjärjestöjen, Nokian seurakunnan sekä kaupungin hyvinvoinnin ja vapaa-ajan palveluiden kanssa.

Katso kaikki viikon tapahtumat ja tarkemmat tiedot