Vanhustenviikolla maksutonta ohjelmaa senioreille – ulkoilua, kulttuuria ja yhdessäoloa

Valtakunnallista Vanhustenviikkoa vietetään 2.-9.10.2022 teemalla ”Yhdessä luontoon – joka iän oikeus”. Nokialla järjestetään viikon aikana monipuolista, maksutonta ja kaikille avointa ohjelmaa.

Virran Senioripäivässä musiikkia, taidetta ja apua lukemiseen

Kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa vietetään ensimmäistä Senioripäivää tiistaina 4.10. klo 10-12. Aamupäivän aikana voi tutustua Celia –kirjaston monipuolisiin palveluihin ja vierailla opastetusti taidetila Raamin Maistiaisia -näyttelyssä. Vuoden 2021 Kultainen Harmonikka -finalisti Eveliina viihdyttää Virran kävijöitä klo 10.30 ja klo 11.15 alkaen.

Eläkeläisjärjestöjen ohjelmaryhmien osaajat esille Vanhustenviikon juhlassa

Perinteinen Vanhustenviikon juhla järjestetään Kerholassa keskiviikkona 5.10. klo 13. Juhlassa esiintyvät nokialaisten eläkeläisjärjestöjen hurmaavat ohjelmaryhmät sekä Nokian Harmonikkakerhon orkesteri. Ohjelmaryhmät tuovat juhlaan sketsiviihdettä, runoja ja musiikkia. Juhlapuheen pitävät Kaarina Kuisma ja Piia Laaksonen. Kaupungin tervehdyksen juhlaan tuo kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jari Haapaniemi.

Voimaa luonnosta ja yhteisistä kohtaamisista – ilmoittaudu luontoretken yhteiskuljetukseen 28.9. mennessä

Tiistaina 4.10. iltapäivällä lähdetään viikon teeman mukaisesti yhdessä luontoon. Nokian kaupungin ikäihmisten palvelut järjestävät retken luontopolulle Haaviston luonnonsuojelualueelle klo 13.30. Luontopolulla oppaana toimii Kaija Helle Nokian Luonto ry:stä. Reitti on esteetön ja alueella pääsee kulkemaan myös rollaattorilla. Retkelle järjestetään yhteiskuljetus, johon tulee ilmoittautua ennakkoon 28.9. mennessä sähköpostitse: emma.kailio@nokiankaupunki.fi tai puhelimitse 040 351 7067. Yhteiskuljetus lähtee klo 13 Vihnuskodilta, Vihnuskatu 5, ja poimii tulijoita kyytiin myös Setorilta, Maununkatu 10. Paluukuljetus Haavistolta klo 15.30.

Suomen Punaisen Ristin Nokian osasto järjestää suositun ikäihmisten ulkoilupäivän torstaina 6.10. klo 10 alkaen Penttilänpuistossa. Yhteislenkin jälkeen päivä jatkuu Pirkkalaistorilla SPR:n Kotipesässä hernekeitosta ja Pasi Heinon musiikista nauttien.

Perjantaina 7.10. ikääntyneet pääsevät Nokian uimahalliin edullisella 1 € kertamaksulla Vanhustenviikon kunniaksi.

Lähitori Setorilla on Vanhistenviikolla päivittäin vaihtuvaa ohjelmaa, kuten musiikkia, vierailevia esiintyjiä ja kevyttä liikuntaa. Ravitsemusterapeutti Hilla Martikainen vierailee lähitorilla torstaina 6.10. puhumassa ikääntyneiden ravitsemuksesta.

Vanhusneuvosto aktiivisesti mukana järjestelyissä

Vanhustenviikon ohjelma syntyy yhteistyössä Vanhusneuvoston, nokialaisten eläkeläis- ja kansalaisjärjestöjen, Nokian seurakunnan sekä kaupungin vapaa-aikapalveluiden ja ikäihmisten palveluiden kanssa.

Katso kaikki viikon tapahtumat ja tarkemmat tiedot