Valtatien 12 aluevaraussuunnitelma välillä Kahtalammi-Maatiala esillä – verkkotilaisuus kaupunkilaisille 11.3.

Pirkanmaan ELY-keskus ja Nokian kaupunki käynnistivät syksyllä 2020 aluevaraussuunnitelman laadinnan valtatielle 12 Nokian kohdalla. Suunnittelu on edennyt ratkaisuvaihtoehtojen esittelyvaiheeseen, joka järjestetään kaupunkilaisille avoimena verkkotapahtumana 11.3.2021 koronatilanteen vuoksi.

Verkkotilaisuudessa esitellään suunnittelun tavoitteita, lähtökohtia ja alustavia suunnitteluratkaisuja. Osallistujat voivat lähettää tilaisuuden aikana chatissa kysymyksiä ja kommentteja, joihin paikalla olevat asiantuntijat vastaavat.

Suunnittelualue käsittää Maatialan ja Kahtalammin välisen osuuden valtatietä 12. Alueella on kolme eritasoliittymää, joista suunnitteluun sisältyy Viholan ja Kehon muutossuunnittelu. Suunnittelujakson lounaisosaan suunnitellaan uusi Kahtalammin eritasoliittymä. Lisäksi suunnitellaan alueen jalankulku- ja pyöräilyjärjestelyjä sekä linja-autopysäkkiratkaisuja.

Verkkotapahtuma järjestetään torstaina 11.3. klo 17 alkaen ja siihen voi liittyä jo 15 minuuttia ennen tilaisuuden alkamista. Linkki tilaisuuteen löytyy Nokian kaupungin verkkosivustolta osoitteesta: www.nokiankaupunki.fi/valtatie12

Lisätietoja suunnittelusta antavat:
Minna Huttunen, Pirkanmaan ELY-keskus, puh. 040 073 4859