Valtakunnallinen ehkäisevän päihdetyön viikko 2.11. – 8.11.2020

Ehkäisevän päihdetyön viikkoa vietetään joka vuosi viikolla 45. EPT-viikko on valtakunnallinen, tunnettu kampanja, joka näkyy kunnissa ja kaupungeissa erilaisina tapahtumina, kohtaamisina ja teemailtoina sekä oppituntienkin sisällöissä. Tänä vuonna EPT-viikon teemana on kannabis ja viikon aikana halutaan kannustaa avoimeen keskusteluun kannabiksesta.

On OK kieltäytyä jointista -juliste

Nokian kaupungin nuorisopalveluissa ehkäisevän päihdetyön viikko näkyy nuorisotiloilla ja koulunuorisotyöntekijät ovat myös lähteneet viikkoon mukaan Emäkosken ja Harjuniityn kouluilla välituntitoiminnassa. Erityisnuorisotyöntekijä Mirja Laitinen sanoo, että ”Tutkimusten mukaan suurin osa yläkouluikäisistä nuorista (yli 90%, v. 2019) ei koskaan kokeile kannabista, mutta vanhempana on hyvä aina olla valmis kysymään, mitä nuori ajattelee päihteistä.”

Ehkäisevän päihdetyön viikosta lisätietoja ja vinkkejä päihdekeskustelun tueksi:  EPT-viikko