Vaikuttajafoorumissa nuoret vaikuttavat kaupungin palveluihin pelaamalla – Tapahtuma päättyy johtajien kyselytuntiin Teamsissa

Nuorisovaltuuston ja nuorisopalveluiden keväisin järjestämä nuorten ja päättäjien vuoropuhelua lisäävä Vaikuttajafoorumi järjestetään tänä vuonna toistamiseen etäpelinä koulupäivän aikana. Pelejä on tehty kaksi erillistä alakouluille 5.- luokille ja yläkoulun 9.-luokille, joita peluutetaan 23.4.-28.4. välisenä aikana. Tapahtuma päättyy kaupunginjohtaja Eero Väätäisen kutsumaan johtajien kyselytuntiin ke 28.4. klo 13-14, joka pidetään Teamsin välityksellä. Kyselytuntiin saa osallistua myös muilta luokka-asteilta. Kyselytuntiin osallistuvat lapset ja nuoret ovat lähettäneet kysymyksiä johtajille etukäteen.

Pelin tehtävät on pyydetty kaupungin eri palveluista. Erityisesti vapaa-aikapalveluista ja lapsiystävällinen kunta työstä on saatu useampi kysymys, jossa lapset ja nuoret pääsevät vaikuttamaan suoraan palveluihin.

Tehtävien sisältö koostuu monenlaisista eri teemoista, johon pääsee kertomaan mielipiteensä muun muassa monivalinta- ja avoimilla tehtävillä. Tavoitteena pelissä on saada lapset ja nuoret kiinnostumaan mielenkiintoisella ja hauskalla tavalla vaikuttamisesta ja samalla päästä konkreettisesti antamaan mielipiteensä ja ajatuksia suoraan kaupungin palveluista vastaaville työntekijöille.

Seppo.io- sovellukseen tehty vaikuttamiseen tarkoitettu pelimenetelmä on kehitetty Nuori Suomi ry:ssä ja sitä on levitetty Pirkanmaalle Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden hallinnoiman Nuorten ääni Pirkanmaalla -hankkeen kautta.