Vaikuta Nokian kaupunkisuunnitteluun – osallistu strategisen yleiskaavan työpajaan

Nokian kaupunki järjestää kesäkuun alussa kaksi osallistavaa työpajaa paikallisille yrittäjille ja muille Nokian kehittämisestä kiinnostuneille. Työpajat ovat osa strategista yleiskaavaprosessia, joka laaditaan koko kaupungin alueelle. Nokian kaupungin strateginen yleiskaava suuntaa vuoteen 2040.

Nokian keskustaan rakennetaan uusia kerrostaloja.

– Strategisen yleiskaavan tarkoituksena on ohjata kaupungin maankäytön suuria linjoja, osoittaa kaupungin tulevaisuuden tahtotila ja tukea kaupungin strategisia linjauksia pitkällä aikavälillä. Työpajoissa keskustelemme muun muassa kaupungin tulevaisuuden rakenteesta ja Nokian kasvun suunnista, kertoo kaavoitusarkkitehti Johanna Fingerroos.

Fingerroosin mukaan työpajoihin osallistuvien henkilöiden ei tarvitse valmistautua etukäteen, vaan näkemyksistä keskustellaan yhdessä karttojen äärellä. Osallistujat voivat kertoa ajatuksiaan esimerkiksi uusista asuinalueista, liikkumisesta tai palveluista. Strategisen yleiskaavan työpajoista laaditaan osallistamisraportti ja tuloksia hyödynnetään kaavaluonnoksen valmistelussa.

Strateginen yleiskaava on suunnitelma, joka ohjaa kaupungin yhdyskuntarakenteen kehittämistä. Siinä sovitetaan yhteen maankäytön eri toimintoja pitkällä aikavälillä ja luodaan maankäytölliset edellytykset kaupungin vision Elinvoimainen ja ekologinen Nokia 2030 -kaupunkistrategian toteuttamiseksi.

Ilmoittaudu työpajaan etukäteen

Strategisen yleiskaavan työpajoja järjestetään kaksi, joihin molempiin mahtuu 30 osallistujaa. Työpajat järjestetään kirjasto- ja kulttuuritalo Virran Hiomo-salissa (Härkitie 6). Keskiviikkona 1.6. klo 16.30-18 järjestettävä tilaisuus on avoin kaikille ja torstain 2.6. klo 16.30-18 työpaja on kohdennettu nokialaisille yrittäjille.

Molempiin työpajoihin tulee ilmoittautua etukäteen ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Linkki ilmoittautumislomakkeeseen on julkaistu kaupungin verkkosivuilla osoitteessa www.nokiankaupunki.fi/strateginenyleiskaava.

Ilmoittaudu mukaan työpajaan

Lisätiedot:
Johanna Fingerroos, kaavoitusarkkitehti, p. 040 133 4235
Sarianna Sievi-Korte, kaavoitusarkkitehti, p. 040 192 7750

Päivitys tiedotteeseen 30.5.

Nokialaisille yrittäjille suunnattu ja kaikille avoin Nokian kaupungin strategisen yleiskaavan työpaja yhdistetään yhdeksi tilaisuudeksi, joka pidetään keskiviikkona 1.6.2022. Työpaja järjestetään Nokialla kirjasto- ja kulttuuritalo Virran Hiomo -salissa klo 16.30-18.

Torstaina 2.6.2022 ei järjestetä työpajaa, mutta kaikki ovat tervetulleita keskiviikkona pidettävään tilaisuuteen.