Uusia omakotitontteja Nokian Harjuniittyyn

Suosittu Harjuniityn asuinalue laajenee, kun Nokian kaupunki luovuttaa haettavaksi 32 uutta omakotitonttia alueen eteläosasta. Harjuniitty on Nokian uusin asuinalue, joka sijaitsee noin kolme kilometriä kaupungin keskustasta. Alueelle on hyvät kulkuyhteydet ja asukkaita palvelevat myös Tampereen seudun joukkoliikenteen bussit.

”Harjuniitty on keskustan ohella Nokian suurin tulevaisuuden kasvualue. Alueen väestömäärä lisääntyy noin 4000 asukkaalla vuoteen 2030 mennessä. Nykyinen asemakaava-alue mahdollistaa Harjuniittyyn 2500 asukasta, joka luo edellytyksiä palveluiden kehittymiselle. Esimerkiksi Pirkanmaan maakuntakaavassa 2040 on varaus lähijuna-asemalle Harjuniittyyn”, visioi kaupunkikehitysjohtaja Mikko Nieminen.

Harjuniityssä eletään sujuvaa arkea, joka mahdollistaa turvallisen kasvuympäristön lapsille. Tarvittavat palvelut koko perheelle sekä vehreät luontoalueet ovat lähellä. Talvella aluetta ympäröivät valaistut hiihtoladut.

”Järjestämme tontti-illan Harjuniityn koululla torstaina 17.8. klo 17. Tontti-illassa esitellään mm. hakuun tulevat uudet omakotitontit sekä alueen rakentamismääräykset. Harjuniitystä tontin voi ostaa omaksi tai ensin vuokrata sen ja myöhemmin lunastaa tontin omaksi”, kertoo Nokian kaupungin omakotitonttien myynnistä vastaava mittausteknikko Timo Ansio.

Tonttien hakuaika alkaa 18.8.2017 ja päättyy 4.9.2017 klo 12. Tonttiarvonta suoritetaan 7.9.2017 Nokian kaupungin valtuustosalissa.

Lisätietoja:
Nokian kaupunki, kiinteistöteknikko Markku Pesonen, puh. 050 395 8761