Uusi nuorisovaltuusto on valittu – puheenjohtajaksi Vilho Tolonen

Nokian nuorisovaltuusto kokoontui 15.12.2022 Nokian kaupungintalolle nuorisofoorumiin valitsemaan nuorisovaltuutetut ja nuorisovaltuuston johdon vuodelle 2023. Nuorisofoorumissa puhetta johti nuorisovaltuuston väistyvä puheenjohtaja Markus Koski. Nokian nuorisovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Vilho Tolonen ja varapuheenjohtajaksi Elvi Olkinuora.

Nuorisovaltuuston kokoonpano on vuonna 2023:
puheenjohtaja Vilho Tolonen
varapuheenjohtaja Elvi Olkinuora
1.sihteeri Ramona Kaapu
2. sihteeri Sanni Vierimaa
Laurana Huhtakangas
Joonas Äärilä
Anni Kettunen
Eetu Törmälä

Jäsenten nimeämisen lisäksi nuorisofoorumissa käytiin läpi kulunutta kautta. Kaudella 2022 nuorisovaltuusto oli aktiivisesti mukana Nokian perhekeskusverkoston kehittämistyössä ja Lapsiystävällinen kunta -ohjelmassa. Nuorisovaltuusto otti kantaa lausunnoillaan kaupungin asioihin ja kehitti nokialaisten koulujen oppilaskuntien välistä yhteistyötä. Lisäksi nuorisovaltuusto oli ajamassa Nokialle uutta nuorisotilaa yhteistyössä nuorisopalveluiden kanssa. Nykyisiin Kirjasto- ja kulttuuritalo Virran nuorisotiloihin on liittynyt paljon ongelmia. Kaupunginvaltuusto päätti joulukuussa keskustan nuorisotilan siirtymisestä Pirkkalaistorille.

Nuorisovaltuusto on nokialaisten 13–21-vuotiaiden nuorten vaikuttamistoimielin, jonka ensisijainen tehtävä on edustaa nokialaisia nuoria kaupungin päätöksenteossa. Lisäksi nuorisovaltuusto on mukana järjestämässä erilaisia tapahtumia. Nuorisovaltuustolla on läsnäolo- ja puheoikeus useissa Nokian kaupungin päätöksentekotoimielimissä.

Nuorisovaltuuston toimintaan voi tulla tutustumaan myös kesken kauden. Lisätietoja saa kaupungin sivuilta nuorisovaltuusto tai olemalla yhteydessä nuorisovaltuusto(a)nokiankaupunki.fi