Uusi karttasovellus kertoo hiihtolatujen ja luistelukenttien kunnon Nokialla

Nokian kaupungin infrapalvelujen ylläpitämät hiihtoladut ja luistelukentät löytyvät nyt uudesta karttasovelluksesta. Karttasovellus kertoo ajankohtaiset kunto- ja huoltotiedot siitä koska latu tai luistelukenttä on viimeksi kunnostettu tai huollettu.

Karttasovellus sisältää tiedot Pohjois- ja Etelä-Nokian sekä Siuron laduista. Valaistut ladut, luisteluladut ja latuparit on merkitty karttaan erivärisillä viivoilla. Viivan paksuus kertoo siitä milloin latu on viimeksi kunnostettu.

Luistinratojen ja kaukaloiden sijainnit sekä kuntotiedot kerrotaan kartassa näkyvillä palloilla. Vihreä pallo kertoo siitä, että kenttä on aurattu ja sininen pallo siitä, että kenttä on jäädytetty. Jos kentän kohdalla on punainen pallo, kenttä on suljettu. Pallon koko kertoo taas siitä koska luistelukenttä on viimeksi kunnostettu.

”Uusi karttasovellus antaa meille mahdollisuuden jakaa ajankohtaista tietoa kaupunkilaisille latujen ja luistelukenttien tilanteesta. Jokainen voi tarkistaa helposti oman lähikenttänsä tai lempilatunsa kuntotilanteen vaikka kotisohvalta tietokoneella tai mobiililaitteella”, kertoo liikuntapaikkapäällikkö Mika Lehtinen.

Hiihtolatuja sekä luistelukenttiä ylläpidetään säätilanteen mukaan. Lehtinen kertoo, että liikuntapaikkojen hoitajat sekä infrapalvelujen henkilöstö on erittäin aktiivisesti mukana kehittämässä talviliikuntaolosuhteita Nokialla.

Lisätietoja:
Nokian kaupunki, liikuntapaikkapäällikkö Mika Lehtinen, puh. 044 486 0923